عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
منتشر شد؛
«مبانی مدیریت عاشورایی: روش‌شناسی و رویکردها» آخرین اثرسید علی اصغر علوی منتشر شد. این اثر نخستین متن آموزشی در حوزۀ مدیریت عاشورایی است و به ترویج گفتمان عاشورایی به زبان نخبگانی و در سطح تخصصی کمک می‌کند.
عقیق: «مبانی مدیریت عاشورایی: روش‌شناسی و رویکردها» آخرین اثرسید علی اصغر علوی منتشر شد. این اثر نخستین متن آموزشی در حوزۀ مدیریت عاشورایی است و به ترویج گفتمان عاشورایی به زبان نخبگانی و در سطح تخصصی کمک می‌کند.

علی رضائیان در ابتدای کتاب با عنوان «مقدمۀ استاد» آورده است:

هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش‌های وی سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می‌دهد و برای آرام‌سازی خود دلیل‌تراشی می‌کند. در این اثر، رابطۀ سیره‌پژوهی در حوزۀ عاشورا و مطالعات قرآنی تبیین شده، دیدارها، نامه‌ها، خطبه‌های حضرت امام حسین(ع) تشریح گردیده و به نظریات و رویکردهای مدیریت عاشورایی پرداخته و سرانجام جایگاه رهبری در منظومۀ بحث گفت‌وگو را تبیین کرده است.



امید است مدیران با آشنایی با این آثار، رابطۀ فلسفۀ خلقت، فلسفۀ عاشورا و فلسفۀ انقلاب اسلامی را به طور ملموس دریابند و چگونگی تلفیق منطق و عاطفه را فراگرفته و خستگی‌ناپذیری در دستیابی به هدف را تجربه کنند و تمدن‌سازی اسلامی را با اتکا به حرکت عاشورا آغاز نمایند تا ایده‌آل ظهور اتفاق افتد.
نگارنده خود نیز در بخشی از «مقدمه» انگیزۀ تألیف این کتاب را اینگونه تشریح می‌کند:
کتاب مبانی مدیریت عاشورایی بر اساس این هدف شکل گرفته است که به صورت یک دایره المعارف، محوری‌ترین مباحث مربوط به حوزۀ مدیریت عاشورایی را جمع‌آوری کند و در یک قالب معین و مشخص ارائه دهد. ضرورت چنین کاری، فقدان متن آموزشی مفید در حوزۀ مدیریت عاشورایی بود. این اثر درصدد است که گسست و حفرۀ فقر محتوایی را که در این حوزه وجود دارد، پر کند. به این دلیل، کلیۀ معارف عاشورایی در منابع مختلف اعم از کتاب و مقاله در فضای مجازی و غیرمجازی به کار گرفته شده‌اند. کوتاه سخن آن‌که در وهلۀ نخست تلاش بر این بوده که یک دایره‌المعارف خوب از معارف عاشورایی با مسائل رشتۀ مدیریت و تمرکز بر روش‌شناسی و رویکردها در این مجموعه گردآوری شود.
لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در ۳۵۷ صفحه و به قیمت ۱۲,۰۰۰ تومان در زمستان 93 منتشر شده است و در غرفه انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.

منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین