عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶
يك رسانه سعودي از حضور روزانه يكصد هزار عمره گزار در خلال موسم عمره ماه مبارك رمضان خبر داد.
عقیق:پايگاه خبري مكه نوشت نشست اول توسعه خدمات حج و عمره در مقر اتاق تجاري صنعتي مكه مكرمه با همكاري وزارت حج و با حضور مسئولان موسسات ارباب طوايف و صاحبان شركت هاي حج و عمره و روساي كميته هاي ذيربط، پايه هاي توسعه خدمات رساني به ضيوف الرحمن را مشخص كرد.
بندر حجار وزير حج عربستان در اين زمينه اعلام كرد: توسعه خدمات رساني به ضيوف الرحمن و ارتقاي آن مستلزم مشاركت و همكاري فعال وزارت حج به عنوان طراح و برنامه ريز و ناظر بر عملكرد شركت هاي بخش خصوصي با اين شركت هاست كه خدمات مستقيم را به ضيوف الرحمن در زمينه هاي اسكان و حمل و نقل و تغذيه ارائه مي كنند.
وي اصول و پايه هاي مشخص شده از سوي وزارت حج را اينگونه تشريح كرد كه سفر حج و عمره و زيارت مدون، منظم و آسان باشد و زاير مناسك را در فضايي از آرامش و اطمينان به جا آورد تا اين سفر خاطره زيبايي در حافظه حاجي و عمره گزار به جا بگذارد.
وي افزود: وزارت حج عربستان يك دستگاه دولتي است و مأموريت رسمي آن ساماندهي و تنظيم بخش هاي حج و عمره و زيارت و توسعه و نظارت بر عملكرد شركت ها و نهادها و فراهم كردن فضاي رقابتي است.
وي گفت: حكومت عربستان تمام امكانات خود را براي خدمت به ضيوف الرحمن به كار گرفته و در اين زمينه با تمام شايستگي و اقتدار عمل مي كند و طرح هاي بزرگي را هم در مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه اجرا مي كند كه در تاريخ از نظر مساحت و كيفيت و سرعت پيشبرد طرح ها سابقه ندارد.
وزير حج سعودي، كنترل تدابير و فناوري خدمات از طريق توسعه و ارتقاي عملكرد دست اندركاران بخش حج و عمره را از ديگر پايه هاي مشخص شده عنوان كرد.
ماهر جمال رئيس شوراي اداري اتاق تجاري صنعتي مكه مكرمه هم بر توسعه روزافزون خدمات حج و عمره به منظور ارائه بهترين خدمات به زايران بيت الله الحرام تأكيد كرد و مدعي شد حكومت سعودي ميلياردها ريال با سخاوت براي راحتي ضيوف الرحمن هزينه مي كند بدون اينكه عوارض يا مالياتي در خصوص حج يا عمره از آنها دريافت كند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین