عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
صبح جمعه، چهارم اردیبهشت ماه آخرین گروه زائران ایرانی که برای انجام عمره مفرده در مکه مکرمه به سر می بردند به کشور بازگشتند.
عقیق:با ورود آخرین گروه از زائران ایرانی به کشور که قبل از تعلیق عمره مفرده وارد عربستان شده بودند، شهرهای مقدس مکه و مدینه از زائران ایرانی خالی شد.

این گروه از زائران ایرانی عصر روز ۲۴ فروردین ماه عازم مدینه منوره شده بودند و در همین روز بود که از سوی علی جنتی وزیر ارشاد کشورمان مسئله تعلیق موقت پروازهای عمره اعلام شد.

یادآوری می شود: تعلیق پروازهای عمره مفرده از سوی ایران در اعتراض به تعرض دو مأمور فرودگاه جدی به دو نوجوان عمره گزار ایرانی صورت گرفت و وزیر ارشاد در این خصوص اعلام کرده است: «تا زمانی که این افراد مجرم محاکمه شوند و مورد مجازات قرار بگیرند، فعلا عمره متوقف است».

در همین خصوص سعید اوحدی رئیس سازمان حج در جدیدترین اظهار نظر خود در این خصوص اعلام کرد: پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده در دست رسیدگی است و همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده اند ملاقات های مهمی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم به زودی شاهد صدور حکم و برخورد قاطع با متخلفین باشیم. بهر حال هیچ توجیهی برای تعلل عربستان در این زمینه وجود ندارد.

اوحدی در مورد خسارتهای ناشی از تعلیق عمره سال جاری تصریح کرد: از آنجا که این مسئله در واکنش به عدم توان کشور میزبان در تأمین امنیت زوار رخ داده است، طبعاً هرگونه خسارتی متوجه طرف سعودی است.

وی اضافه کرد: کسانی که تا پایان دوره عمره در کاروان های عمره ثبت نام کرده بودند با اعلام انصراف در سامانه فاخر و یا از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی که ثبت نام کرده اند، می توانند وجوه پرداختی را پس بگیرند و فیش عمره خود را پایدار کنند تا در دوره های بعد به عمره اعزام شوند.

گفتنی است از ابتدای عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره تا روز ۲۴ فروردین ۹۴ تعداد ۴۱۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شده اند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسی
|
United States of America
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
انصافا ماموران فرودگاه جده هرزه و بدچشم وکثیف هستن
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین