عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: اعتبار و اعتماد مردم به رسانه در گرو رعایت اعتدال و اخلاق حرفه‌ای در انعکاس اخبار است.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق رسانه‌ای و توجه به صداقت در برخورد با رویدادها، افزود: یک خبرگزاری نباید نسبت به برخی اخبار به صورت سلیقه‌ای عمل کند و با انتشار اخبار دروغ تنش بین افراد را افزایش دهد.

وی رعایت نکردن اخلاق در عرصه کار رسانه را موجب بی‌اعتمادی جامعه دانست و گفت: یک خبر را می‌توان با ادبیات بد یا خوب منتقل کرد که این ادبیات نقش مهمی در موضع‌گیری‌ها دارد و اگر خبری درست برای مردم عنوان نشود ممکن است جامعه را در تحلیل و موضع‌گیری نسبت به آن دچار مشکل کند.

این مرجع تقلید در ادامه بر عدم دخالت احزاب و گروه‌ها در امر خطیر اطلاع رسانی تاکید کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یکی از مشکلات خبرگزاری‌ها را مشکل بودجه عنوان کرد و گفت: برخی که بودجه رسانه در دست آنهاست برای اعطاء این بودجه‌ها منتظر عملکرد خبرگزاری‌ها هستند و اگر اخبار به ضرر آنها باشد در دادن بودجه کارشکنی می‌کنند که این نقص باید برطرف شود.

وی با محکوم کردن حملات عربستان به یمن از نقش رسانه‌های غربی در مشروع نشان دادن این جنگ انتقاد کرد و گفت: آنها به شکلی این جنایت را توجیه می‌کنند که گویی کار عربستان کاملا درست و مشروع بوده است و اگر این روش ادامه داشته باشد هر کشوری می‌تواند علیه دیگران اعلام جنگ کند.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: متاسفانه کسانی که چندی پیش کنگره ضد تکفیر برگزار کردند امروز در تکفیر مردم یمن گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربایند زیرا منافع آنها با منافع دولت آل سعود رقم خورده و زندگی آنها در دستان رژیم آل سعود است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی اظهار کرد: متاسفانه اسرائیل با این همه تجاوزی که انجام می‌دهد با تحریف رسانه‌های غربی یک دولت دموکراتیک، صلح‌طلب و متمدن نشان داده می‌شود که این مسئله بیانگر نقش رسانه‌ها در رویکردهای عمومی به طریقه‌های مختلف است.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین