عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
طلبه ای خوش فکر و با استعداد بود، اما از همان ابتدا آمده بود که روی منبر سرباز نهضت باشد

  عقیق: «روحانی نباید به شغل دیگری غیر از روحانیت که بسط تقوی و توحید و پخش و تعلیم قانون‌های آسمانی و تهذیب اخلاق توده‌است بپردازد و وظیفه مردم خصوصا دولت آن است که در بسط نفوذ آنان جدیت و کوشش کنند که با این قوه حفظ استقلال مملکت و عظمت کشور در مقابل سیاست‌های خارجی و حفظ امنیت و آرامش در داخل کشور بهتر و بالاتر از هر قوه می‌توان کرد... تجزیه روحانیت از دولت مثل جدا کردن سر از بدن است.»(1)

قرنهاست كه شهرستان خوانسار چهره هاى بزرگ علمى و ادبى و هنرى و چهره هايى بس ماندگار را به جامعه بشرى تحويل داده است . استاد حسين انصاريان در18 آبان ماه سال 1323 در اين شهر عالم پرور متولد شد .پدر او از خاندان حاج شيخ مى باشد . اين خاندان از خانواده هاى شناخته شده و خدمتگذار به دين بوده اند و عالمان باعظمتى در اين خاندان بزرگ به چشم مى خورد.سالها در شهر خوانسار در زمان طاغوت نماز جمعه را اقامه مى نمود. ایشان فعالیت های سیاسی بسیاری در زمان انقلاب داشتند.

طلبه ای خوش فکر و با استعداد بود، اما از همان ابتدا آمده بود که روی منبر سرباز نهضت باشد. میان شلوغی و هیاهوی رسانه های رژیم، بالای منبر رفت و با وعظ و خطابه مقابل هجمه های رژیم ایستاد و برای این انتخاب بارها از سوی مراجع و بزرگان دین تشویق شد.

ویژگی منبرهای شیخ حسین انصاریان از همان سال های ابتدایی شروع کارش در دهه پنجاه و تا همین حالا، زبان ساده و بیان شیرین او در طرح بحث های دینی، اجتماعی ، سیاسی و ... است. نحوه ورود به بحث در منبرهای شیخ حسین انصاریان دقیق و از روی حساب و کتاب است. او سال هاست که ساده و همه فهم صحبت می کند اما با همین بیان روان، مسایل مهم و گاه پیچیده روز را برای مردم باز و مطرح می کند. پیشوانه محکم علمی در علوم روز و به ویژه در معارف دینی و شرح و تفسیر آیات و روایت ها منبر شیخ حسین انصاریان را برای مردم ویژه می کرد و و دایره مخاطبان و پای منبری هایش را هر روز گسترده تر می کرد. برای طیف مخاطبان منبر او در همه سال های فعالیتش نمی شود ویژگی های مشترکی پیدا کرد و تیپ  های ثابتی را مثال زد. با اینکه کارهای علمی و پژوهشی شیخ حسین انصاریان در سال های مبارزه و بعد از آن هیچ وقت متوقف نشد، اما او با پرهیز از ورود سازمانی  و رسمی به این عرصه ها، زمانی که منبر تنها و مهم ترین سلاح برای مبارزان نهضت امام خمینی بود، با این ویژگی ها و با فهم درستی که از ظرفیت منبر و وعاظ و خطابه در آن شرایط داشت، توانست آدم های زیادی را به حرف نهضت آشنا کند و پای کار انقلاب و مبارزه بیاورد.


پی نوشت ها: کشف الاسرا، صفحه 208، روح االله موسوی خمینی

منبع: خیمه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین