عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
پدر شهید احمدی روشن
شهید مصطفی احمدی روشن می دانست که تحت کنترل استکبار جهانی است؛ اما نخواست که حرف رهبرش به زمین بماند و این دستاورد را با تلاش همکارانشان تحویل ما داد.
عقیق:رحیم احمدی روشن در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران در مدرسه علمیه معصومیه قم با اشاره به آیه 67 سوره مائده، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ/ اى پيامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏اى. و خدا تو را از [گزندِ] مردم نگاه مى‏دارد. آرى، خدا گروه كافران را هدايت نمى ‏كند».

وی با اشاره به واقعه غدیرخم و ابلاغ ولایت حضرت امیر از سوی حضرت رسول(ص)، ابراز داشت: اگر پشتیبان ولایت فقیه باشیم، به حیرت و ضلالت نخواهیم افتاد.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن در ادامه با اشاره به دعای نبی مکرم اسلام(ص) در حق امام علی(ع) در روز غدیر خم، خاطرنشان ساخت: حضرت در آن دعا فرمودند: «اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ، وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ/ خدایا دوست بدار كسی را كه علی را دوست می‏دارد و دشمن باش با دشمنان علی(ع) و یاری كن كسی را كه یار و یاور علی است و واگذار (كمك مكن) كسی را كه علی(ع) را واگذارد».

احمدی روشن با بیان این مطلب که این دعا درس بزرگی برای ولایت پذیری و بصیرت ماست، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عمل ثابت کرد که ولایت مدار بوده و در این راه از جان و فرزند خود گذشت کرد.

وی با اشاره به آیه 53 سوره نساء، بیان داشت: وظیفه ما را این آیه مشخص کرده که در آن آمده است: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ/ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، خدا را اطاعت كنيد و پيامبر و اولياى امر خود را [نيز] اطاعت كنيد».

پدر شهید مصطفی احمدی روشن ادامه داد: امروز "اولی الامر منکم" رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین ما هستند که باید بر اساس فرمایشات آنان، عمل کنیم.

*مصطفی  ولایت پذیری بود

رحیم احمدی روشن یکی از ویژگی های پسر شهیدش را ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: این ویژگی به جمع کثیری از شهدا اختصاص داشته و شما طلاب نیز باید ولایت مدار و بابصیرت باشید؛ که البته هستید؛ چراکه در راه تحصیل علوم دینی وارد شده و زیر سایه مراجع و رهبر معظم انقلاب مشغول به تحصیل می باشید.

*مواظب نیرنگ دشمن باشیم

وی اظهار داشت: بنابر فرموده مقام معظم رهبری، ما با دنیا مذاکره می کنیم؛ اما باید دشمن را شناخت و فریب نیرنگ های او را نخورد.

رحیم احمدی روشن با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران، ابراز داشت: شهید مصطفی و همکارانشان کاری کردند که دشمن مجبور شده در مقابل ما بنشیند و تن به خواسته های ما بدهد.

*اگر مثل لیبی شویم ...!

پدر دانشمند هسته ای ایران تصریح کرد: ایران اسلامی اگر صنعت هسته ای خود را همانند لیبی و ... به کناری بگذارد، از سوی دشمنان رها نشده و خطرات بزرگی برای او دارد.

*به لطف خدا کمر دشمنان خواهد شکست

رحیم احمدی روشن ادامه داد: دشمنان قسم خورده اند که کمر انقلاب و مردم ایران را بشکنند؛ ولی به لطف خدا کمر آنها خواهد شکست.

وی با بیان این مطلب که شهید مصطفی ها به شهادت رسیدند تا حرف رهبرشان به زمین نماند، اظهار داشت: شهید مصطفی احمدی روشن می دانست که تحت کنترل استکبار جهانی است؛ اما نخواست که حرف رهبرش به زمین بماند و این دستاورد را با تلاش همکارانشان تحویل ما داد.

پدر شهید احمدی روشن در پایان گفت: این دستاوردها ارکان استکبار جهانی را به لرزه انداخته است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین