عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۵۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
نقاش مسلمان چینی:
هنرمند برجسته و مسلمان چینی گفت: به ایران اسلامی مباهات می‌کنیم که ضمن مقاومت و پایداری در مقابل فشارها، راه پیشرفت و ترقی را نیز پیموده است.
عقیق: به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی لی‌گون، نقاش مشهور مسلمان چینی و استاد بازنشسته رشته هنر دانشگاه پکن با محمدرسول الماسیه، رایزن فرهنگی ایران در چین، دیدار کرد.

در این دیدار که در محل سفارتخانه ایران در پکن، انجام شد، لی گون، درباره مشکلات جوامع اسلامی بعد از حادثه 11 سپتامبر و رنج‌هایی که غربی‌ها بر مسلمانان به بهانه مبارزه با تروریسم تحمیل می‌کنند،گفت: به ایران اسلامی مباهات می‌کنیم که ضمن مقاومت و پایداری در مقابل فشارها، راه پیشرفت و ترقی را نیز پیموده است.

این هنرمند مسلمان چینی همچنین به طرح رییس جمهور کشورش درباره احیای جاده ابریشم، اشاره کرد و گفت: این طرح فرصتی فراهم می‌کند که کشورهای دوست قدیمی، بیش‌تر با یکدیگر مرتبط شوند.

لی گون، خالق نقاشی «عاشورا»، در پایان سخنان خود، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک آثار نقاشی هنرمندان ایران و چین را ارایه داد.

در ادامه این دیدار، محمدرسول الماسیه رایزن فرهنگی کشورمان در چین، گفت: روابط ایران و چین بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه فرهنگی، خوب و رو به رشد بوده است.

وی تأکید کرد: جهان اسلام از یک طرف گرفتار سیاست زیادی‌خواهانه دولت‌های استکباری است و از سویی دیگر، از جریان‌های افراطی رنج می‌برد که البته این جریانات نیز توسط همان گروه اول مدیریت می‌شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین