عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
در نشست تخصصي «بايسته‌هاي پژوهش در نشر و گسترش حكمت‌هاي رضوي» مطرح شد:
پژوهشگر و محقق ديني در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي گفت: توليد كتاب‌هاي رضوي بايد بر مبناي نياز زائران باشد.
عقیق:محمد حكيمي، در نشست تخصصي «بايسته‌هاي پژوهش در نشر و گسترش حكمت‌هاي رضوي» كه با حضور جمعي از محققان و پژوهشگران در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شد، گفت: يك اثر پژوهشي موفق بايد مطابق با زمانه و نياز مخاطبان توليد شود، در توليد آثار رضوي بايد نيازهاي فرهنگي نسل امروز در جامعه سنجيده و به مسائل اقتصادي جامعه نيز توجه شود.
محمد حكيمي افزود: از آنجايي كه مشهد پايتخت معنوي ايران است و سالانه بيش از 20 ميليون زائر به حرم مطهر رضوي مشرف مي‌شوند، بايد با برنامه‌ريزي دقيق، متناسب با نياز زائران آثاري پيرامون امام رضا(ع) توليد كرد.
وي با اشاره به اينكه بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي موفق شده 210 عنوان كتاب درباره امام رضا(ع) منتشر كند، بيان كرد: سخنان امام رضا(ع) گنجينه‌اي عظيم براي نويسندگان است كه در باب فرهنگ رضوي قلم مي‌زنند، از اين رو در موضوعات گوناگون اين سخنان را مي‌توان گردآوري كرد و بر مبناي آن كتاب نوشت.
وي مسئله نشر را مهم‌ترين عامل در گسترش حكمت‌‌هاي رضوي دانست و عنوان كرد: مسئله نشر از مهم‌ترين مسائلي است كه بايد در حوزه كتاب به آن توجه شود، چرا كه اگر فرايند نشر به درستي صورت نگيرد، كار محققان به نتيجه نخواهد رسيد.
حكيمي با بيان اهميت توليد آثار رضوي و در درسترس قرار دادن آن براي مخاطبان و زائران اظهار كرد: زائران حضرت رضا(ع) عموما به صورت خانوادگي به حرم مطهر رضوي مشرف مي‌شوند، از اين رو در تاليف آثار رضوي بايد به اركان خانواده، مسائل تربيتي و... توجه كرد.
اين مؤلف تصريح كرد: در حال حاضر تهاجم فرهنگي قشر جوان جامعه ما را هدف قرار داده است، از اين رو بايد با توليد آثار ارزشمند و مفيد با تهاجم فرهنگي عليه جوانان مبارزه كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین