عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
خداوند بنابر دلایلی رزق را به صورت غیر مساوی میان مردم تقسیم می کند که این نوع تقسیم به وظیفه ما مرتبط نیست.
عقیق:حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، مدیر مدرسه علمیه مشکوة و کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه مسیر صحابی حضرت سیدالشهدا علیه السلام شدن همیشه باز است، اظهار داشت: یکی از سوالاتی که باید از خود بپرسیم این است که: اگر ما در برخی برهه های تاریخ اسلام مانند صدر اسلام یا کربلا حضور داشتیم، آیا در مسیر اطاعت از ولی الله زمان می بودیم یا خیر؟

وی با بیان اینکه خداوند، یهودی زمان پیامبر اسلام را به دلیل ارتکاب همان اشتباهی که یک یهودی در زمان حضرت موسی انجام داده است، عذاب می کند. قرآن دلیل این برخورد مشابه را شباهت قلب ها می داند؛ یعنی اینکه اگر ما هم در آن صحنه بودیم شاید همان کار را می کردیم.

ولایت؛ مهمترین نعمت خداوند به انسان ها

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه مهمترین نعمت خداوند به انسان ها نعمت "ولایت" است، گفت: امام علی (ع) در خطبه 12 نهج البلاغه می فرمایند پس از آنکه خداوند امام را در نبرد جمل پیروز کرد یکی از یاران او گفت کاش فلان برادرم شاهد پیروزی اش بر دشمن بود، امام فرمود آیا دل برادرت با ماست گفت آری فرمود او بزرگ و در جمع یاران ماست و بالاتر از آنکه گروه هایی که در پشت پدران و زهتان مادران است در شما این سپاهند که به زودی زمانه آنان را به صحنه آورد و ایمان بدانها نیرو گیرد.

ده ها دلیل برای تقسیم غیرمساوی رزق میان بندگان وجود دارد

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: خداوند عده ای را در ارتباط با رزق، فضیلت می دهد و بنابر دلایلی رزق را به صورت غیر مساوی میان مردم تقسیم می کند که این نوع تقسیم به وظیفه ما مرتبط نیست. چیزی که به ما ارتباط دارد اینکه باید با نظام طبقاتی ظالمانه مبارزه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه مشکوةخاطرنشان کرد: کسی از امام حسن مجتبی (س) پرسید: فاصله بین زمین و آسمان چقدر است؟ حضرت فرمود: این فاصله از نظر مادی به اندازه ای است که چشم کار می کند اما از لحاظ معنوی به اندازه دعای مظلوم است!

وی گفت: محی الدین عربی می گوید: خدمت پدرم بودم و رفیق او نیز که آنجا بود چرتش گرفت و در همین حال عمامه از سرش افتاد و جای ضربه شمشیری را بر روی سرش دیدم. بیدار که شد، پرسیدم اثر چیست؟ گفت در جنگ صفین شمشیر خورده ام! گفتم صفین کجا و الان کجا؟! گفت در مسیر مصر با همفسرم درباره جنگ های حضرت امیر صحبت می کردیم تا اینکه سخن به جنگ صفین رسید. همسفرم گفت: علی در آن جنگ اشتباه کرد و اگر بودم با علی می جنگیدم. من گفتم اگر من هم آنجا بودم با تو می جنگیدم و دعوایی شد و در اثر ضربت شمشیر او من بر زمین افتادم. شخصی سرم را در دامن گرفت و خونش را بند آورد. پرسیدم شما چه کسی هستید؟ گفت: من صاحب امر هستم و اگر کسی از تو پرسید این ضربه شمشیر را کجا خوردی؟ بگو: صفین.

انتخاب درست عامل موفقیت انسان ها است

حجت الاسلام قاسمیان در پایان تصریح کرد: اگر کسی در صحنه های امروز عملکرد و انتخابی درست داشت می توانست در گذشته نیز عملکرد و انتخاب درستی داشته باشد؛ بنابراین مسیر همان مسیر است و مهم، انتخاب درست می باشد.


منبع:شبستان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین