عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
نوش‌آبادی گفت: در ملاقات‌هایی که مسئولان حج و زیارت ما با مسئولان عربستانی داشتند عربستانی‌ها عذرخواهی کردند ولی این عذرخواهی آنها به این شکل به هیچ وجهه قابل قبول ما نیست.
عقیق: حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آخرین خبرها درباره لغو اعزام به عمره به راه دانا اظهار کرد: تا زمانی که عربستانی ها به طور رسمی عذر خواهی نکنند ما هیچ گونه اقدامی را در خصوص لغو اعزام به عمره انجام نخواهیم داد.
وی در ادامه افزود: در ملاقات هایی که مسئولان حج و زیارت ما با مسئولان عربستانی داشتند عربستانی ها عذر خواهی کردند ولی این عذرخواهی آنها به این شکل به هیچ وجهه قابل قبول ما نیست.

سخنگوی وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: به نظر بنده این نوع عذر خواهی عربستانی ها فایده ای ندارد قطعا باید در مرحله اول دولت عربستان تنبیه شدید آن دو مامور را در دستور کار خود قرا دهد و آنها را به شکلی مجازات کنند که در کشور خودشان مرسوم است تا درس عبرتی باشد برای همه.

نوش آبادی در پاسخ به این سوال که آمار انصرافی ها از سفر به حج عمره تا این لحظه چقدر بوده است تصریح کرد: تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما از سفر به حج عمره انصراف دادند ولی آمار دقیق هنوز به ما اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: از روز گذشته که سفر به عمره به صورت رسمی تعلیق شد طبیعتا کسانی هم که در نوبت بودند نمی توانند به عمره بروند تا زمانی که دولت عربستان به طور رسمی عذر خواهی و همچنین اشد مجازات را برای آن دو مامور خاطی در نظر بگیرد.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی همچنین در خصوص تبدیل سفر عمره به کربلا  تاکید کرد: تبدیل سفر عمره به کربلا طبق سیاستهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر دارد قطعا دنبال می شود، به هر حال آن دسته از افرادی که می خواهند سفر عمره خود را کربلا تبدیل کنند باید بررسی شود تا ببینیم که آیا به صلاح است یاخیر.

نوش آبادی تصریح کرد: به نظر من باید با یک برنامه ریزی خوب بسنجیم که آیا مردم تمایل دارند که سفر عمره خود را به عمره تبدیل کنند و آیا دولت عراق این ظرفیت را دارد که این حجم مسافر را بپذیرد یا نه.

وی گفت: اینها مواردی است که باید مسئولان سازمان حج و همچنین وزارت فرهنگ با بررسی های دقیق انجام بگیرد تا مشکلی به وجود نیاید، بنده به عنوان پیشنهاد هم عرض کنم که  تبدیل سفر عمره به کربلا قابل بررسی است.

منبع:فرهنگ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین