عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۲:۵۲
حجت الاسلام پناهیان این هفته در هیئت شهدای گمنام
اخلاق ، مقدار زیادی ( و نه به طور مطلق ) به وضعیت ژنتیک و فیزیولوژی انسان ربط دارد و میزان ارزشمندی یک انسان در درجه اول «ایمان» و «تقوا»ی اوست ، امام رضا(ع) فرمود:فتن آخرالزمان برای رسوا کردن شیعیان منافق است .
هیئت شهدای گمنام طبق رسم هر هفته ، پنجشنبه شب با حضور جوانان پرشور و دلباخته اهل بیت در حسینیه شهدای قهرود  برگزار شد .

به گزارش عقیق ،در این مراسم که با تلاوت دسته جمعی سوره مبارکه ی واقعه آغاز شده بود ، مستند کوتاهی از زندگی عزت الله مطهری (معروف به عزت شاهی) از مبارزین سیاسی دروان پیش از انقلاب پخش شد که در آن به بخش هایی از مبارزات سیاسی و شکنجه شدن ایشان در زندان های ساواک اشاره شده بود .

پس از پخش این مستند ، محسن کاظمی ( از تاریخ پژوهان انقلاب اسلامی و نویسنده ی کتاب خاطرات عزتشاهی) گوشه هایی از زندگی این مبارز  و ابعاد شخصیتی او را برای علاقمندان شرح داد .

ادامه مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان همراه بود. وی در آغاز سخنان خود در ادامه سلسله مباحث مربوط به «نفاق» به این نکته اشاره کرد که : منافقین به دو دسته تقسیم می شوند ؛ دسته اول کسانی هستند که صریحاً منافقند و خودشان به این موضوع آگاهند و دسته دوم کسانی هستند که نفاق در درونشان وجود دارد اما خودشان نیز بی خبرند ، و نمی توان دقیقاً مشخص کرد که چرا افراد مومن و یا منافق هستند و جای روشن شدن این موضوع روز قیامت است .

حجت الاسلام پناهیان با اشاره  به تفاوت های «اخلاق» و «ایمان» گفت : اخلاق ، مقدار زیادی ( و نه به طور مطلق ) به وضعیت ژنتیک و فیزیولوژی انسان ربط دارد و میزان ارزشمندی یک انسان در درجه اول «ایمان» و «تقوا»ی اوست ، و در حالیکه اخلاق هم مهم است اما در مرتبه ی بعدی قرار دارد .

وی با اشاره به این نکته مهم که صرفا برای رسیدن به «ایمان» باید «اخلاق» را درست کرد و اساسا باید اخلاق را برای رسیدن به ایمان ساخت و نه رسیدن به چیز دیگری افزود : یکی از راه های رسیدن به اخلاق ، کنار گذاشتن رفتار دفاعی (دفاع کردن از خود در برابر نقدها و...) است که در شخصیت ومنش بزرگانی همچون مقام معظم رهبری ، شهید چمران ، شهید بهشتی و ... کاملا متبلور است.

وی در ادامه ی بحث با ذکر آیه ی نورانی « الم تر الی الذین یزعمون انهم آمنوا بما انزل الیک و ما انزل من قبلک یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت » بیان داشت : یکی از علائم نفاق پنهان ، یافتن راه حل برای گرفتاری های اجتماعی از مسیر «طاغوت»  بجای مسیر «ولایت» است. مانند «حکمیت» که در فرهنگ شیعه به معنای رجوع به طاغوت است و ذاتا حکمیت بین ولی و دشمنان ولی امری بی معناست که در این راستا می توان با تاسی از آیه شریفه « فان تنازعتم فی شی فردوه الی الله و الرسول » به ظهور مهدی فاطمه (عج) نزدیک شد .

حجت الاسلام پناهیان در بخش پایانی سخنان خود به حدیثی از امام رضا(ع) اشاره کرد که حضرت فرمودند : فتن آخرالزمان برای رسوا کردن شیعیان منافق است .

پایان بخش جلسه این هفته هیئت شهدای گمنام مداحی حاج میثم مطیعی بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هشدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
4
0
بابا سايت شما هم كه همش شده پناهيان

تنوع ؟ !
غريبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
2
0
متاسفم براتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
غريبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
2
0
متاسفم براتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین