عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
همواره دغدغه‌های بزرگ، انسان‌های بزرگ را پرورش می‌دهد و دغدغه‌های کوچک، انسان‌های کوچک را. آنچه شهدا را بزرگ کرد دغدغه‌های بزرگ بود.
عقیق: برای ایجاد روح بزرگ باید همواره با انسان‌های بزرگ آشنا شد، با آنها بود و اهداف آنها را اهداف خود قرار داد. شهدا، امام را انسان بزرگی دیدند و اهداف امام را اهداف خود می‌نگریستند.

در بسیاری از وصیت‌نامه‌ها اهداف بزرگ رزمندگان و بسیجیان به چشم می‌خورد، که ما به عنوان مثال یکی از این وصیت‌نامه ها را نقل می‌کنیم تا با عظمت فکر رزمندگان بیشتر آشنا شده و چراغی برای روشن شدن مسیر زندگی دینی و معنوی ما شود.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا طیبی شهیدی از دیار شهرستان شهید پرور شهرضا:

«پروردگارا ! آنچنانکه در واقعه بدر سربازان اسلام را با امواج ملائکه یاری نمودی همچنان فرشتگان ظفرمند خویش را با سربازان ، همراه ساز تا قدس را از چنگ رژیم آمریکائی آزاد سازیم . خداوندا درهای رحمت و رستگاری رحمتت بر ما بگشای .باز صبح دیگری را از جهاد مقدسمان آغاز می نمائیم و امیدواریم که نور هدایت را بر قلبهایمان ثابت قدم بداری .خداوندا هیچم و هیچ و هر چه هست از تو و بسوی توست.»

برای بزرگ شدن نباید خود را دید

برای بزرگ شدن باید از خود گذشت و چه تعبیری برای از خود گذشتن بهتر از خود را ندیدن، آری انسان نباید خود را ببیند تا بتواند از خود بگذرد. وگرنه آنقدر انسان برای خود جذابیت دارد که در صورت دیدن خود، گذشتن بسیار سخت خواهد بود.

انسان‌هایی که نمی‌توانند خود را نبینند، نمی‌توانند از خود بگذرند و این انسان‌ها کم کم خود بین خواهند شد، خودبینی و غرور از همین گذشت نداشتن سرچشمه می‌گیرد، وقتی از این زاویه به واژه‌ها نگاه می‌کینیم، می‌بینیم که بزرگترین حجاب برای بزرگ شدن خود انسان است.

اهداف بزرگتر از فرد باشد

شهید در گوشه وصیت‌نامه آزادی قدس را هدف خود قرار داده است، هدفی که هدف فردی نیست، هدف مختص جامعه است و زمانی یک ارزش در جامعه پر رنگ می‌شود تا افراد موثر از خود گذشته باشند.

زیرا در غیر این صورت این افراد هستند که بزرگ خواهند شد نه اهداف، به همین دلیل است که شهدا دوست نداشتند خیلی از آنها گفته شود.

وقتی فیلمبردار یا خبرنگار به سمت‌شان میرفت، خودشان را پنهان می‌کردند یا خودشان را بی اهمیت جلوه می‌دادند، زیرا علاقه‌ای به پر رنگ کردن خود نداشتند.

موفقیت‌ها را به خدا نسبت دادن

این هم رازی است در موفقیت، که همه چیز را از خدا بدانیم، در قسمتی از این وصیت‌‌نامه، موفقیت و پیروزی‌ها به خدا نسبت داده شده است، و این همان منیت نداشتن است.

افرادی که من هستند و علاقه به بروز «من» دارند، گذشت که ندارند هیچ، به فکر شهرت و نهادینه کردن ارزش‌ها خواهند بود.

دغدغه بزرگ، نیاز بزرگ

دنیا همین است، هر چه دغدغه‌ات بزرگ‌تر باشد نیازت بیشتر خواهد شد، هر چه نیازت بیشتر شود، تلاشت بیشتر خواهد شد، همین است که انسان‌های دغدغه مند تلاش بیشتری خواهند کرد.

در ضمن برطرف کننده نیازها خداست، به همین خاطر است هر چه دغدغه انسان بیشتر، احساس نیاز به خدا بیشتر خواهد شد و همین زمینه ای خواهد شد برای ساخته شدن، ان شاء الله …


منبع:نوانا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین