عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
حجت‌الاسلام سرلك همه زايران را به نوعي ميهمان اهل بيت عنوان كرد كه بايد شئونات ميهماني را رعايت كنند.
عقیق:حجت‌الاسلام علي سرلك در حرم مطهر امام علي(ع) اظهار داشت: در اين حرم ما به اميرمؤمنان سلام مي‌دهيم و ايشان هم همانگونه كه در اذن دخول مي‌خوانيم، جواب سلام ما را مي‌دهند و ما را در آن مرتبه و جايگاهي كه هستيم مي‌بينند.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري با تأكيد بر اينكه ميزبان ما همان شخصيتي است كه عالم به وجودش فخر مي‌كنند، تصريح كرد: حال كه صاحب خانه و ميزبان ما در اين حرم امام معصوم است بايد افق ديد خودمان را گسترش دهيم و از آن حضرت مطالبي را درخواست كنيم كه در حد ايشان باشد.

وي اشراف ائمه طاهرين بر عالم هستي را مورد اشاره قرار داد و گفت: با شناخت و معرفت نسبت به اينكه عالم را آن حضرات از سوي خداوند اداره مي‌كنند، حاجات ما هم فراتر از مطالب دم دستي مي‌شود و به دنبال خود صاحب خانه مي‌رويم چون كه صد آمد نود هم پيش ماست و اگر صاحبخانه به ما نظر لطف داشته باشد برآورده شدن همه حاجات آسان مي‌شود.

حجت‌الاسلام سرلك لازمه پذيرش از سوي صاحبخانه را كنار گذاشتن تكبر و غرور و ديگر رذايل اخلاقي دانست و گفت: بايد با مراجعه به مضامين ادعيه معتبري مانند عاليه المضامين و زيارت جامعه كبيره چگونه خواستن و چه چيز خواستن را تمرين كنيم.

وي ادامه داد: اما چطور خواستن حاجات را خود اهل بيت بيان كرده اند و شاه بيت همه اين دستورات سوز دل، حال حزن و انكسار است.

خطيب بعثه مقام معظم رهبري با طرح اين پرسش كه از كجا بفهميم زيارت ما قبول شده است، تصريح كرد: هركس شوق بيشتري در بازگشت به وطن نسبت سفر مجدد و زيارت اين عتبات در خود احساس كند و دلتنگي اش بيشتر باشد و بيشتر احساس كند كه گمشده اي در اين سرزمين دارد كه بايد برگردد و آن را بيابد، مورد عنايت بيشتري واقع شده است.

حجت‌الاسلام سرلك يكي از راه‌هاي رسيدن به اين حالت را بردن يك سوغاتي معنوي از اين سفر معنوي به شهر و ديار خود عنوان كرد و گفت: اگر ما به عنوان مثال حجاب، نماز اول وقت و يا شركت در نماز جماعت را به عنوان يك يادگاري از اين سفر به همراه خود ببريم سبب مي‌شود كه هر وقت اين اعمال را در وطن انجام مي‌دهيم، به ياد زيارت افتاده و شوق بازگشت در ما بيش از پيش مي‌شود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین