عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
«نهضت قرآنی» در مساجد استان تهران با همکاری ائمه جماعات و امور مساجد استان تهران از اوایل ماه رجب در مراحل مختلف برگزار می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حمید مشهدی‌آقایی، معاون هماهنگی امور مساجد، از برگزاری طرح «نهضت قرآنی» خبر داد و گفت: طرح مذکور در چهار مرحله و در مساجد استان تهران با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.
آقایی از مراحل طرح «نهضت قرآنی» نام برد و عنوان کرد: «کرسی‌های تلاوت قرآن»، همراه با تفسیر آیات از اول ماه رجب در 313 مسجد منتخب از مساجد استان تهران با حضور قاریان برتر کشورمان برگزار می‌شود.
وی از مرحله دوم طرح خبر داد و ادامه داد: «بیان تفسیر قرآن» از اول ماه شعبان در تمامی مساجد استان تهران، توسط ائمه جماعات آیاتی انتخاب شده و در مورد آن توضیحاتی داده می‌شود و در پایان هر دوره که به مدت شش ماه برگزار می‌شود. مسابقه‌ای در بین شرکت‌کنندگان برگزار شده و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
معاون هماهنگی امور مساجد در ادامه بیان کرد: طرح «تفسیر قرآن» تفسیر ترتیبی قرآن با انتخاب سوره‌های اخلاقی قرآن در 313 مسجد منتخب از اول ماه شعبان به صورت ویژه انجام می‌شود.
آقایی از تشکیل کلاس‌های ویژه ائمه جماعات خبر داد و افزود: دوره آموزش «بیان تفسیر قرآن» ویژه ائمه جماعات مساجد که مرحله اول آن از مرداد ماه در استان تهران برگزار می‌شود از 200 نفر از ائمه جماعات مساجد برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت‌ نام و در پایان دوره، مدرک رسمی توسط موسسات ذیربط ارائه می‌شود.
معاون هماهنگی امور مساجد، در مورد تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن گفت: کلاس‌های حفظ قرآن  در مهر ماه سال جاری در 40 مسجد منتخب، در سطح استان تهران برگزار می‌شود.
وی در پایان افزود: از ائمه جماعاتی که در این عرصه توانسته‌اند بیشترین فعالیت‌‌ها را با بهترین بیان‌ها ارائه دهند، تجلیل خواهد شد.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین