عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خواستار برخورد جدی مسئولان نسبت به اهانت مأموران سعودی به زائران ایرانی شد و تاکید کرد: افرادی که به عنوان امام جمعه، امام جماعت و یا خطیب مردم را به کشتار دعوت می‌کنند باید در مجامع صالحه محاکمه شوند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به بی‌حرمتی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده اظهار کرد: موضوع اهانت و خلافکاری ماموران و پلیس فرودگاه جده و نیروهای امنیتی و انتظامی این فرودگاه نسبت به زوار و عمره گزاران به هر نحوی که واقع شده باشد و در هر حدی که باشد، اگر خروج از عرف بین المللی حفاظت و حراست محسوب شود، کار خلافی است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: اگر هر دولتی به هر نحوی، به هر ملتی اهانت کند یا به زائران یا گردشگرانی که وارد کشورش می‌شوند، بی‌احترامی و بی‌حرمتی نماید کار خلافی است. اگر برخی از مسایل پخش شده در این رابطه صحیح باشد این جنایت بزرگی است که مأموران یک کشور نسبت به کشور ما انجام داده‌اند و باید از راه‌های حقوقی خود دنبال شود تا کرامت، عزت و شرافت ملت ما محفوظ بماند.

وی افزود: ملت و مردم ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهند به آن‌ها اهانت کرده و یا ایران و ایرانی را تحقیر یا به حقوق او به هر شکلی تجاوز کند. ملت ما همچنان که در هشت سال دفاع مقدس در برابر جنایتکاری مانند صدام ایستاد و اجازه نداد حتی یک میلیمتر از خاکش در اشغال بماند و همچنان که در برابر آمریکا به خاطر رفتارهای متکبرانه و زورمندانه ایستادگی کرد، حاضر نمی‌شود کوچک‌ترین تحقیر را از هیچ کشور و یا گروهی بپذیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: من مانند همه مردم و اقشار مختلف جامعه از مسئولان درخواست می‌کنم با این مسئله با جدیت تمام برخورد کرده و اجازه ندهند عزت و شرافت ایرانی لکه دار شود که قطعا نیز مسئولان به همین شیوه عمل خواهند کرد. اگر به واقع چنین جنایت و برخورد خلاف انسانی و عرف بین المللی با مردم ما شده باشد مردم خود به خود چنین چیزی را نمی‌پذیرند که یک کار مستحب شرعی را به هر قیمتی انجام دهند. مردم ما حاضرند که از عمره صرف نظر کنند ولی شرافت و کرامت آن‌ها حفظ شود.

از نظر شرعی نیز چنین چیزی جایز نیست که انسان در جایی که ذلت و حقارتی برای او به دنبال دارد در پی انجام عمل مستحب باشد و خداوند چنین اجازه‌ای به انسان نداده است. لذا اگر لازم است عمره تا مدتی برای روشن شدن قضایا متوقف شود گمان می‌کنیم همه مردم ما چنین چیزی را پذیرا باشند.

وی تاکید کرد: چه این مسئله صحت داشته باشد و چه نداشته باشد رفتار پلیس عربستان و افرادی که به عنوان امر به معروف و نهی از منکر با زائران برخورد می‌کنند هیچ نوع رفتار انسانی نداشته و برخوردهای خشن و بدی دارند. امروز لازم است مسئولان و بخصوص وزارت امور خارجه به شکل ویژه به این مسایل رسیدگی کند.

اختری افزود: امثال این‌ها به کشتار میان مسلمانان دامن می‌زنند. امروز بمب‌هایی که در یمن منفجر می‌شود قبل از انفجار نمی‌پرسد چه کسی شیعه است یا سنی؟ همانطور که در سوریه و عراق به مسیحی یا مسلمان یا شیعه و غیر شیعه رحم نکردند گروه‌های تکفیری حتی تعداد زیادی از عشایر سنی را در عراق کشتند. در سوریه علمای سنی در سر نماز کشته شدند و عربستان از تمام این اقدامات حمایت کرد. چنین افرادی مزدور و واعظان درباری و عاملان اسراییل در منطقه هستند که به کشتار‌ها و خونریزی‌ها دامن می‌زنند و مردم و گروه‌های مختلف را نسبت به کشتار دیگران تحریک می‌کنند و فتوا به کشتن مردم می‌دهند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حتی در زمان شخص رسول خدا(ص) نیز چنین حکم و فتاوایی داده نشد. در هیچ جای قرآن فرمانی مبنی بر کشتن بی‌دلیل انسان‌ها وجود ندارد. آیا در زمان پیامبر(ص) افراد غیرمسلمان و حتی یهودی و مسیحی در مکه و مدینه زندگی نمی‌کردند؟ در زمان خلفای راشدین هم یهودی‌ها و مسیحی‌های بی‌شماری در کشورهای اسلامی زندگی می‌کردند. بنابراین دستور کشتار، دستور طغیان گران و شیاطین است. این اعمال دیکته‌های آمریکا و اسراییل است که یک واعظ درباری به خود اجازه می‌دهد از مقدس‌ترین مکان و منبر و از ارزشمند‌ترین جایگاه مردم را به خونریزی دعوت کند.

اختری ادامه داد: این افراد بدانند در نزد خدا مسئول هستند و خدا، رسول خدا(ص) و مسجدالحرام این افراد را لعن می‌کند و به فرمایش رسول گرامی اسلام(ص) لعون هستند. من معتقدم مجامع حقوق بشری و بین المللی باید این افراد را به عنوان جنایتکار و طرفداران خشونت و عاملان و حامیان ترور و تروریسم از صحنه روزگار براندازند.  وی تاکید کرد: امروز بر همه علما، اندیشمندان، حقوقدانان و فرد فرد مسلمانان در تمام کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی یک ضرورت است که در مقابل این افراد بایستند و آن‌ها را محکوم کنند. دادگاه‌های بین المللی و اسلامی در تمام دنیا باید پیگیر این مسایل باشند مفتی‌ها یا هر کس دیگری که به عنوان امام جمعه، امام جماعت و یا خطیب مردم را به کشتار دعوت می‌کند باید در مجامع صالحه محاکمه شود. این افراد شیاطین روی زمین هستند که خدا در قرآن درباره آن‌ها فرموده است «نسل و حرث بشر را در زمین تباه کرده، فساد ایجاد نموده و جامعه را به آتش می‌کشند». امروز نیز بسیاری از علمای شیعه و سنی حرکت غیرانسانی و غیرشرعی «شیخ سدیس» خطیب مسجد الحرام را محکوم می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: قبلا هم بسیاری از مفتی‌های سنی این اعمال و اظهارنظر‌ها را محکوم کرده و تصریح کرده بودند که چنین اشخاصی مزدور هستند و باید به مردم شناسانده شوند که دشمن انسانیت، دشمن دین خدا و دشمن پیامبر(ص) هستند. لذا باید با آن‌ها از نظر قضایی، حقوقی و اجتماعی برخورد شود و لازم است مردم در اجتماعات خود و علما در بیانیه‌ها و مراجع و مفتی‌ها در کشورهای مختلف با فتاوای خود این افراد را محکوم کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین