عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
گرامیداشت شهادت فرزند بلافصل امام باقر(ع) در مشهد اردهال برگزار می‌شود
۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت «علی‌بن محمد باقر»، فرزند بلافصل امام محمد‌ باقر(ع) است و مراسم سالروز شهادت ایشان همراه با یادواره ۱۵۰ شهید منطقه اردهال برگزار می‌شود.
عقیق: 27 جمادی الثانی یادآور سالروز شهادت امام‌زاده علی‌بن محمد باقر(ع) به‌همراه یاران وفادارش است که همانند جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام غریبانه به شهادت رسید.

به همین مناسبت مراسم سالروز شهادت امام‌زاده سلطان‌علی(ع) و یادواره 150 شهید منطقه اردهال با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری روز جمعه 28 اردیبهشت‌ ماه از ساعت 10 تا 13 در مشهد اردهال کاشان برگزار می‌شود.

همچنین طبق تصمیم هیأت رزمندگان بنا بر این است که مراسم دعای ندبه این هفته در مشهد اردهال و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد و مداحی سید مهدی میرداماد برگزار شود. مراسم دعای ندبه طبق روال هفته‌های گذشته به صورت پخش زنده از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

امام‌زاده سلطان‌علی فرزند بلافصل امام محمد باقر علیه‌السلام در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم (پدر خود) به آن منطقه رفتند و به‌مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت.

وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد، پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌همراه یارانش همچون جد مظلومش حضرت امام حسین علیه‌السلام با لب تشنه، سر از بدنش جدا می‌شود.

«علی‌بن محمد‌ باقر(ع)» نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت علیهم السلام در ایران است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین