عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
مداحی کربلایی حنیف طاهری در هیئت یا زهرا(س)
گریه برای امام حسین غفلت را می شکند و امام حسین انسان را هوشیار می کند. گریه این است که به پابوس امام رضا برویم. عبادت ها غفلت را می شکند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) با سخنرانی حاج مهدی توکلی و مولودی خوانی کربلایی حنیف طاهری در هیئت یا زهرا(س) برگزار شد.
نکاتی از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید؛

_ ما به گرد پای ملائکه از نظر عبادت نمی رسیم. ملائکه از روزی که خلق شدند دائماً در  حال سجده کردن هستند. قوت ملائکه همین عبادت است و با همین عبادت سیر می شوند ولی آدم نمی شوند و باید آدم را سجده کنند به دلیل اینکه آدم می فهمد. به همین دلیل عابد ارزشی ندارد بلکه عارف ارزش دارد. عبادت خالی  آدم را به جایی نمی رساند.یکی از موانع رشد انسان جهل است.

_ پیغمبر می فرماید که من شهر علم هستم و علی در آن می باشد. روی منبر می رفتند و می فرمودند که از من بپرسید. قبل از این که از دنیا بروم. به همین دلیل انبیاء همیشه دنبال علم بودند. چون علم اگر زیاد شود جهل کم می شود. پیامبر برای علم مبعوث شدند.چون عالم تلاش می کند که بفهمد.

_ خداوند به قلم قسم خورده است. هر چیزی که می نویسد و علم را زیاد می کند. یکی از موانع، جهل است. جهل نمی گذارد که انسان رشد کند.نمازشب خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد. آدمی که همه نماز شب هایش به اندازه یک منبر نیست می خواهید رشد کند؟

_ اینکه انسانی که سود و ضررش را نمی داند چیست از جهل است. مانع دومی که نمی گذارد که انسان رشد کند غفلت است. گاهی انسان می داند ولی غفلت می کند. خدایا ما را از خواب غفلت بیدار کن. غفلت این است که انسان چیزی یادش برود و فراموش کند. غفلت مانع رشد  است. دوای غفلت ذکر است. شأن پیامبر مذکر است. چون پیامبر مدام در حال ذکر گفتن بودند.

_ انبیاء غفلت را از بین می برند. ماه رمضان غفلت را از بین می برد و شکسته می شود. ذکر این است که برای امام حسین گریه کنید. گریه برای امام حسین غفلت را می شکند و امام حسین انسان را هوشیار می کند. گریه این است که به پابوس امام رضا برویم. عبادت ها غفلت را می شکند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین