عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به تاثیر حضور در مسجد بر زندگی افراد،گفت: برای اینکه خود را بیمه حقیقی عمر کنیم باید در مسجد حضور یابیم.
عقیق:برنامه «قرار»، شنبه شب، 22 فروردین ماه با حضور حجت الاسلام «ذوالفقاری»، امام جماعت مسجد «مفتخر» با موضوع علل نیاز به حضور جوانان در مسجد از آنتن شبکه افق سیما پخش شد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام «ذوالفقاری» در پاسخ به این سوال که آیا مسجد نیاز دارد که نوجوانان در آن حضور یابند یا نوجوانان نیاز دارند که در مسجد حضور یابند، گفت: قبل از پاسخ باید این دوران یعنی دوران نوجوانی را بررسی کنیم، این دوره سنی از پر مخاطره ترین و حساس ترین دوره های زندگی انسان است.

وی ادامه داد: حضرت علی(علیه السلام) به امام حسن(علیه السلام) فرمود: فرزندم قلب نوجوان مثل یک زمین خالی از بذر است که مستعد است هر بذری را در آن بکاریم وآن بذر در آن پرورانیده شود، حسن جان من پیش از آنکه قلب ات سخت شود و به چیزهای دیگرمشغول شود،  به ادب و تربیت تو مبادرت کردم و به تربیت تو پرداختم.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: اما در مورد حضور در مسجد توامان هم مسجد به نوجوان نیاز دارد و هم نوجوان به حضور در مسجد نیاز دارد، اگر بخواهیم عمر حقیقی خود را بیمه کنیم و از بهترین جاهایی که یک نوجوان می تواند رشد و نمو کند بهره بگیریم به طوری  که باطن نوجوان  بر آن پایه و اساس شکل بگیرد، نقش مسجد را نمی توانیم انکار کنیم و بهترین مکان مسجد است.

وی گفت: ما باید وارد این مکان مقدس(مسجد) برای رشد یافتن شویم، البته برای حضور مستمر فرزندان در مسجد نقش خانواده بی بدیل است، تربیت از خانواده شروع می شود، پدر و مادری که اهل مسجد نیستند قطعا نمی توانند فرزندان مستعدی تربیت کنند، بنابراین گام اول را خانواده بر می دارد، البته گاهی می بینم پدر و مادری که اهل مسجد نیستند اما فرزندان اهل مسجد هستند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین