عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
بهترین تفسیر برای قرآن را معصومان (ع) ارائه کرده اند از جمله آنها تبیین منظور از «الليلة» از زبان امام صادق (ع) است.
عقیق: احادیث نبوی و دیگر معصومان (ع) مقام بالای حضرت زهرا (س) را تشریح کرده و عظمت و یگانگی آن بانوی بی بدیل را بیان می کنند که در ذیل به پاره ای از آنها اشاره می شود.
امام صادق (ع) در تفسير سوره قدر می فرمايند: «در آيه: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» منظور از «الليلة» فاطمه عليها السّلام، و منظور از «القدر» خداوند است، پس هر كه فاطمه را به واقع بشناسد ليلة القدر را درك كرده است، و همانا او را فاطمه ناميدند چون مردمان از كسب معرفت واقعى نسبت به وى عاجز هستند.»
امام محمّد باقر (ع) می فرمایند: «خداوند به ذكرى بهتر و بالاتر از تسبيح حضرت فاطمه(س) مورد تمجيد و پرستش قرار نمى‏گيرد، چرا كه اگر چيزى بالاتر از آن وجود داشت، رسول خدا(ص) آن را به دخترش فاطمه(س) تعليم مى‏داد.»
در این میان، بهترین تعابیر و  توصیفات درباره حضرت زهرا (س) را پیامبر اکرم (ص) در احادیث بیان کرده اند.
پيامبر خدا (ص) فرموده اند: «فاطمه پاره تن من است، هر كه او را شاد سازد مرا شاد ساخته و هر كه او را ناراحت كند مرا ناراحت كرده است. فاطمه عزيزترين فرد براى من است.»
ایشان همچنین می فرمایند: «همانا فاطمه پاره تن من است. او نور ديده و ميوه دل من است. آنچه او را ناراحت كند، مرا نيز ناراحت مى كند و آنچه او را شاد سازد، مرا شاد مى سازد. او نخستين فرد از خاندان من است كه به من مى پيوندند.»
و نیز فرموده اند: «خداوند متعال از ميان زنان چهار تن را برگزيد: مريم، آسيه، خديجه و فاطمه.»
رسول گرامی اسلام (ص) همچنین می فرمایند: «حسن و حسين، بعد از من و پدرشان، بهترين مردم روى زمين هستند و مادرشان برترينِ زنان زمين است.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
امالی صدوق
میزان الحکمه
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین