عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
حجت الاسلام والمسلمین شجاعی گفت: : اگر یک روحانی به آنچه خود می گوید اولا معتقد بوده و ثانیا عامل باشد کلامش بر مردم موثر خواهد بود زیرا آنچه بیان می کند ریشه وحیانی و آسمانی دارد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی، دبیر جامعه وعاظ تهران در گفتگویی گفت: جامعه روحانیت، خط استمرار رسالت و امامت است و چون کلام یک روحانی منبعث از آیات، اخبار و منابع آسمانی می باشد در قلوب، روح و جان مردم نفوذ می کند.

وی با بیان اینکه آثار لفظ آنچنان که یک کلام می تواند موجب تهییج و تاثر مردم شود چندان مورد بررسی قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: باید به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده شود که: چگونه کلام امام خمینی (ره) موجب شد مردم هشت سال با بذل جان و مال در برابر جهان استکبار مقاومت کنند؟ چگونه می شود فردی تحت تاثیر کلامی اقدام به تاسیس بیمارستان یا دارالایتام می کند؟ و ...

دبیر جامعه وعاظ تهران ادامه داد: اگر یک روحانی به آنچه خود می گوید اولا معتقد بوده و ثانیا عامل باشد کلامش بر مردم موثر خواهد بود زیرا آنچه بیان می کند ریشه وحیانی و آسمانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر (ص) می فرماید ما نمی توانیم گروه هایی از مردم را زنده کنیم (چون حق پذیر نیستند و قلبشان مرده است)، تصریح کرد: اینکه شخصی مانند ابوجهل در هنگام مرگ نیز مسلمان نمی شود، در نتیجه جهل اوست نه اینکه اسلام و وحی آسمانی، دارای نقصان باشد!

وی افزود: یک طبیب زمانی می تواند بیماری را معالجه کند که آن بیمار به توصیه ها و تجویزهای او عمل کند؛ به همین ترتیب اسلام زمانی می تواند عامل تحول و تغییر فردی شود که او صاحب بستر و زمینه های پاک و سالم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شجاعی با تاکید بر اینکه عالمی بدون عمل مانند درخت بدون ثمر است، اظهار داشت: هرچه انسان دارد از لطف و محبت خداست لذا محبوبیت یک روحانی به صدا، چهره و کلام او نیست بلکه این محبوبیت ریشه در محبت، لطف و توجه خدا دارد.

وی در پایان گفت: روحانیت به دلیل اینکه اولا لباس انبیا را بر تن دارند و ثانیا کلامی که بیان می کنند ریشه در تعالیم آسمانی دارد گفتارش موثر می افتد و این در صورتی است که خود معتقد و عامل به کلامش باشد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین