عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
حاج مرتضی طاهری عنوان کرد:
طاهری با اشاره به اینکه مرحوم آهی دقت بسیاری در سرودن و ذکر اشعار داشتند، گفت: ایشان برای اینکه اشعارشان از هرگونه انحراف برکنار باشد، آنها را در محضر آیت الله میلانی عرضه می داشتند

عقیق:مرتضی طاهری مداح پیشکسوت اهل بیت علیهم السلام در گفتگویی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، حاج آقای آهی را می شناختم، اظهار داشت: ایشان صاحب دوجلد دیوان اشعار هستند و بنده از دوران نوجوانی از اشعارشان استفاده می کردم.

وی با بیان اینکه حاج آقای آهی از شاگردان و نزدیکترین افراد به شیخ جواد خراسانی بود، خاطرنشان کرد: ایشان بعد از انقلاب مسئولیت های مختلف اجرایی از جمله در کمیته های انقلاب داشت و سرانجام با درجه سرتیپی بازنشسته شد.

این مداح پیشکسوت اهل بیت علیهم السلام افزود: ایشان بسیار با تقوا و در زمینه مداحی نیز بسیار حساس بودند و همواره به مداحان توصیه می کردند از خواندن و ذکر برخی مطالب اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آهی خدمات بسیاری به مداحان داشت، گفت: تأسیس بیناد دعبل، روضه الحسین، خانه مداحان و ... جزو خدمات ایشان است.

طاهری ادامه داد: حاج آقای آهی با وجود کبر سن و کسالت، همواره دغدغه حل مشکلات مداحان را داشت و هرگاه به دیدار مقام معظم رهبری می رفتند برای وضعیت رفاهی و معیشتی این صنف تلاش می کردند.

این مداح و ذاکر با بیان اینکه مرحم آهی پس از درگذشت فرزند جوانشان دچار ضعف جسمانی و روحانی شدیدی شدند، خاطرنشان کرد: سرانجام پس از تحمل دردهای بسیار و چند دوره بستری شدن در بیمارستان، دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: حاج آقای اهی فردی دوست داشتنی و دلسوز بودند و چندین مسجد و حسینیه تأسیس کردند.

طاهری با اشاره به اینکه مرحوم آهی دقت بسیاری در سرودن و ذکر اشعار داشتند، تصریح کرد: ایشان برای اینکه اشعارشان از هرگونه انحراف برکنار باشد، آنها را در محضر آیت الله میلانی عرضه می داشتند و پس از تأیید ایشان می خواندند؛ و همواره به مداحان نسبت به محتوای اشعارشان هشدار می دادند.

وی در پایان گفت: حاج آقای آهی کتاب عتیقه ای در جامعه مداحان بودند که متأسفانه بسته شد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین