عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
تمام مشكلاتي كه اكنون در جامعه وجود دارد ناشي از دوري و فاصله گرفتن از قرآن است و اگر سبک زندگی ما بر اساس آموزه هاي قرآني باشد، شاهد بی بند و باری ها و از هم گسیختگی فرهنگی در جامعه نخواهيم بود.
عقیق:حجت الاسلام سيدعبدالصاحب حسيني، در نشستی با هيئت مؤسس تارنماي خانه قرآن بقية الله(عج) كاشان، بهره گيري از ظرفيت فضاي مجازي براي گسترش فرهنگ قرآنی را از ضرورت ها خواند و گفت: در مقطع كنوني، زبان جوانان جامعه ما فضای سایبری است، لذا فعالان قرآني برای ترویج فرهنگ قرآنی بايد از این ابزار بهره بگیرند.
وی خاطرنشان كرد: دامنه فعالیت های خانه هاي قرآن نباید محدود به آموزش و برگزاری مسابقات باشد، بلکه باید با برنامه ریزی حساب شده، فعاليت خود را در فضاي مجازي بسط و گسترش دهند.
رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان آغاز فعاليت خانه قرآن بقية الله(عج) در فضاي مجازي را نقطه عطف فعاليت هاي اين مجموعه اعلام كرد و افزود: ورود به عرصه سايبري، اقدامي مثبت در توسعه فرهنگ قرآني است، اما مهم تر از آن، توجه به محتوا و تغذيه فكري مناسب كاربران است.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به نقش مؤثر قرآن در اصلاح سبك زندگي فردي و اجتماعي، ابراز داشت: باید بتوانیم با برنامه ریزی متنوع و جذاب جوانان را به سمت عمل به اين معجزه الهي جذب کنیم.
وي استفاده از محتواي تکراری و درج مطالب کلیشه ای را از آسيب هاي فعاليت هاي قرآني در فضاي مجازي دانست و خاطر نشان كرد: بايد با بهره گيري از نیروهای فعال، مشتاق و باسواد برای تامین محتوای غني مطابق با نیاز جوانان و نوجوانان تلاش کرد.
این فعال فرهنگی به جنگ نرم دشمن با استفاده از فضاي مجازي اشاره كرد و بیان داشت: تمام مشكلاتي كه اكنون در جامعه وجود دارد ناشي از دوري و فاصله گرفتن از قرآن كريم است.
وي با بیان این که اگر سبک زندگی ما بر اساس آموزه هاي قرآني باشد، شاهد بی بند و باری ها و از هم گسیختگی فرهنگی در جامعه نخواهيم بود، ابراز داشت: معرفي سبك زندگي و الگوهای قرآنی مي تواند در جذب جوانان به قرآن تأثيرگذار باشد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین