عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
مسابقه بين‌المللي هنري با موضوع عاشورا موسوم به «جايزه ابتكار حسيني» با استقبال چشمگير هنرمندان و عكاسان مناطق شيعه‌نشين عربستان، بحرين، لبنان، هند و بسياري از هنرمندان عراقي مواجه شده است.
عقیق:به نقل از دارالقرآن آستان حسيني، اين مسابقه بين‌المللي هنري با موضوع عاشورا و مراسم اربعين حسيني و تحت عنوان «جائزة الابداع الحسيني» (جايزه ابتكار حسيني) و به همت كانون پرورش جوانان وابسته به آستان مقدس امام حسين (ع) برگزار مي‌شود.
اين مسابقات با هدف تقويت ابداعات و مهارت‌هاي جوانان در حوزه عكاسي، طراحي، خوشنويسي و تذهيب برگزار مي‌شود و تاكنون هنرمندان و عكاساني از شهرهاي شيعه‌نشين قطيف و احساء عربستان، لبنان، هند، بحرين و هنرمنداني از عراق در اين مسابقات شركت و آثار خود را ارسال كرده‌اند.
جمال‌الدين الشهرستاني، ناظر فني كانون پرورش جوانان وابسته به آستان مقدس امام حسين (ع) عنوان كرد: تاكنون بسياري از هنرمندان كشورهاي عربي آثار خود در زمينه عكس، طراحي‌ و خشنويسي براي ما ارسال كردند.
وي افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ فروردين‌ماه فرصت دارند كه آثار خود را طبق شرايط و ضوابط اعلام‌شده ارسال كنند و در پايان ۹ نشان طلا به نفرات بر‌تر اهدا خواهد شد.
لازم به ذكر است، تمامي عكس‌ها و آثاري كه براي شركت در اين مسابقه ارسال مي‌شود؛ در نمايشگاهي به مناسبت سالروز وفات حضرت زينب (س) در ۱۵ رجب در بين‌الحرمين به مدت ۵ روز در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرد.
علاقه‌مندان بايد عكس‌ها، آثار خوشنويسي، طراحي‌ و تذهيب‌هاي خود مربوط به عاشورا و مراسم اربعين امام حسين (ع) را به پست الكترونيك m. alshbab@yahoo. com ارسال كنند و يا اينكه آثار خود را به صورت حضوري به مركز پرورش جوانان وابسته به آستان حسيني در خيابان «السدره» كربلا تحويل دهند.
از جمله شرايط شركت در اين مسابقات اين است كه سن افراد بايد كمتر از ۳۵ سال بوده و تنها در يكي از رشته‌هاي اين مسابقه شركت كنند؛ اثر ارسالي نيز فقط بايد با موضوع عاشورا و اربعين امام حسين (ع) باشد.




منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین