عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
از سوي رييس سازمان اوقاف تشيع عراق
حجت الاسلام نزار حبل المتين در مراسمی با حضور رييس سازمان اوقاف تشيع عراق و شماري از مسؤولان و مديران استانی و محلی نجف، به عنوان متولي جديد حرم مطهر علوی معرفی شد.
عقیق:مراسم توديع و معارفه توليت آستان قدس علوى با حضور رييس سازمان اوقاف تشيع و اعضاى شوارى آستان قدس علوي برگزار شد.

حجت الاسلام علاء الموسوي رييس سازمان اوقاف و حجت الاسلام ضياء الدين زين الدين توليت سابق آستان و حجت الاسلام نزار حبل المتين توليت جديد حرم علوي در اين مراسم سخنرانى کردند.

در اين مراسم كه با تلاوت آياتى از قرآن كريم آغاز شد، رييس سازمان اوقاف طى سخنانى اظهار داشت: يكى از الطاف الهى به پيروان اهل بيت علیهم السلام اين است كه افتخار خدمتگذارى به قبور مطهر اين خاندان پاك را به آنان ارزانى داشته است. از خداوند منان كه عتبات عاليات را به دست اشخاصى امانتدار و در زير سايه پر بركت مرجعيت عاليقدر سپرده شاكريم.

الموسوى افزود: امروز صفحه جديدى از صفحات خدمتگذارى به صاحب اين بارگاه مقدس را ورق مى زنيم و اين امر درس جديدى در زمينه انتقال مسؤوليت‌ها به شمار مى رود. حجت الاسلام زين الدين كه در ميادين علم و پژوهش و تحقيق شناخته شده است تمامى توان خود را در راستاى خدمتگذارى به اين مكان مطهر به كار گرفت و امروز اين امانت را به حجت الاسلام نزار حبل المتين مى سپارد تا ايشان بار اين مسؤوليت را به دوش بكشد. از خداوند منان مى طلبيم ايشان را در راه اداى اين امانت و خدمتگذارى به اين مكان مطهر يارى كند.

حجت الاسلام سيدضياء الدين زين الدين توليت سابق آستان قدس علوی نيز طى سخنانى گفت: به مدت سه سال افتخار اين مسؤوليت سترگ را بر عهده داشتم و تمامى تلاش خود را در راستاى خدمت رسانى به اين مكان مطهر به كار گرفتم. جايى كه اراده و خواست الهى براى انسان تجلى مى يابد. بارها گفته ام و باز تكرار مى كنم كه به اراده و خواست خداوند متعال تعاليم والاى اسلام بوسيله حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام منتشر گرديد.  لذا اين اراده الهى است كه اين آستان مقدس سردمدار كلمه حق و مركز نشر آن در تمامى دنيا باشد.

طى اين مدت با وجود برخى مشكلات اما بسيارى از افراد مخلص ما را يارى كردند. در پايان از مرجعيت عاليقدر بابت عدم توان ادامه تحمل اين مسؤوليت پوزش مى طلبم و اميدوارم فردى توانا و با اخلاص بتواند اين بار را بر دوش بكشد.

توليت سابق آستان قدس علوي افزود: اراده الهى مقتضى گرديد كه برادرمان سيد نزار حبل المتين عهده دار اين مسؤوليت باشد. از خداوند منان مى طلبيم كه يار و ياور ايشان باشد و به ايشان همكاران با كفايت و مخلصى عنايت فرمايد تا بتوانند خالصانه به اين بارگاه مطهر خدمت كنند. خدمت خالصانه مسؤوليت تمامى خادمان اين حرم شريف است و مى بايست نام و ياد على علیه السلام در روح و عقل و اخلاق همگان تجلى يابد تا رسول خدا صل الله علیه وآله به شما افتخار كند كه فرمودند: من به امتم افتخار مى كنم. چرا كه مى بايست كاملترين امت باشند.

پس از سخنرانى توليت سابق، توليت جديد آستان علوى، حجت الاسلام سيد نزار حبل المتين طى سخنانى گفت: در اينكه مرقد مطهر حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام پس از مرقد رسول خدا صل الله علیه وآله مشرف‌ترين و بهترين مكان در اين كره خاكى است اختلافى وجود ندارد. اين مكان مطهر از دير باز و از ايام شيخ طوسى مهد علم و دانش و خواستگاه مكتب اهل بيت بوده و هرعملى كه در چنين مكانى به آن مى پردازيم مى بايست بر اين مسأله استناد ورزد.

توليت آستان قدس علوى افزود: از آنجايى كه آستان قدس علوى منبع فيوضات قدسى و محل تجمع ارواح پاك مى باشد لذا مى بايست از چنين مكان مقدسى پاسدارى كنيم و هر كس و هر عملى كه در جوار اين مكان يا در اين مكان است بايد از اين خلوص و پاكى بهره مند باشد. كه قرآن كريم مى فرمايد: (وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ) (اى پيامبر، بگو [هر كارى مى‏خواهيد] بكنيد كه به زودى خدا و پيامبر او و مؤمنان در كردار شما خواهند نگريست و به زودى به سوى داناى نهان و آشكار بازگردانيده مى‏شويد پس ما را به آنچه انجام مى‏داديد آگاه خواهد كرد.)

وی افزود: بنده با خداوند متعال و تمامى مؤمنان عهد مى كنم كه در راستاى اصلاح و پيشرفت اين آستان مقدس بكوشم تا همچون چراغ روشنى در آسمان جهان اسلام بدرخشد و با پيروى ويژگى‌ها و صفات والا و ارزشهاى اسلامى و انسانى حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام در عملكرد خود پيش رويم و از تمامى شما حاضران، رئيس سازمان اوقاف و مردم خوب شهر نجف و مسؤولين محترم استاندارى و شهردارى و نيروهاى امنيتى و همه خادمان آستان درخواست مى كنم كه ما را در راستاى خدمت رسانى به صاحب اين بارگاه مطهر و زائران اين بارگاه مطهر يارى كنند و از هيچ پيشنهاد و نصيحت و انتقاد سازنده اي دريغ نورزند چرا كه مهمترين هدف برنامه كارى ما خدمت به زائران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری در پايان اين مراسم حكم انتصاب توليت جديد آستان قدس علوى با حضور رييس سازمان اوقاف شيعيان به امضا رسيد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین