عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
در نمایشگاه کتاب تهران صورت می گیرد؛
مصطفی امرایی از رونمایی از ترجمه عربی «مفاتیح‌الحیاه» در نمایشگاه کتاب تهران خبرداد.
عقیق:مصطفی امرایی، مدیر مرکز بین المللی نشر اسراء، با اشاره به برنامه های این مرکز برای عرضه آثار جدید در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب گفت: مفاتیح الحیاه پرمخاطب ترین اثر این مرکز است که از ابتدای نشر تا کنون تعداد ۱۹۵ چاپ از این اثر به بازار کتاب راه یافته و هر ساله مخاطبان زیادی از اقشار مختلف جامعه دارد.

وی ادامه داد: قرار است برای بیست و هشتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۲۰ هزار نسخه جدید از این کتاب را در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. همچنین مرکز اسرا در نظر دارد تا از ترجمه عربی این اثر نیز در دوره آتی نمایشگاه کتاب رونمایی کند.

مصطفی امرایی، در تشریح برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ترجمه «مفاتیح الحیاة» گفت: مرکز نشر اسرا در نظر دارد تا با ترجمه این اثر ارزشمند، آن را بیش از پیش معرفی و در اختیار مخاطبان بیشتری قرار دهد. به همین منظور، ترجمه عربی این اثر چندی است که آغاز شده و قرار است در ایام برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از آن رونمایی شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم تا برخی از احادیث و مباحث موجود در این کتاب را که به لحاظ علمی در دانشگاه‌ها به اثبات رسیده است، به زبان انگلیسی ترجمه کنیم، برگردان کتاب به این زبان نیز در حال انجام است و قرار است در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شود.

کتاب «مفاتیح الحیاة» دارای پنج بخش با فصل‌های گوناگون و عناوین مرتبط است. سامان‌دهی این اثر در همه مراحل آن، از طرح تا تخریج آیات و روایات، تحقیق و تنظیم، رفع شبهات و جمع میان روایات وبازخوانی نهایی متن، با هدایت و اشراف آیت‌الله جوادی آملی بوده و پس از تکمیل متن، تمام آن به رؤیت و قرائت ایشان رسیده و نکات لازم بر آن افزوده‌ شده است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین