عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
در این نما، علاوه بر حجت الاسلام «سید حسن نصرالله»، دو تن از بزرگ ترین فرماندهان «مقاومت اسلامی لبنان» حضور دارند:«سمیر محمد مطوط» (با نام نظامی «حاج جواد») و «حسان هولو اللقیس».
عقیق: تصویری که در پیش رو دارید، در اوایل دهه‌ی شصت شمسی به ثبت رسیده است و جمعی از موسسان «مقاومت اسلامی لبنان» را درون یک هواپیمای مسافربری، در یک قاب به ثبت رسانده است.
در این نما، علاوه بر حجت الاسلام «سید حسن نصرالله»، دو تن از بزرگ ترین فرماندهان «مقاومت اسلامی لبنان» حضور دارند: شهید «سمیر محمد مطوط» (با نام نظامی «حاج جواد») و شهید «حسان هولو اللقیس».

«سمیر محمد مطوط» به تاریخ 13 آذر 1343 شمسی در منطقه ی «بعبدا» (بیروت) متولد شد و در تاریخ 17 بهمن 1364 شمسی، طی حمله به منطقه‌ی اشغالی «علی طاهر» بال در بال ملائک گشود. وی در زمان شهادتش از اصلی ترین فرماندهان عملیاتی مقاومت اسلامی لبنان به شمار می رفت.

«حسان هولو اللقیس»، به تاریخ 23 مهر 1342 شمسی در «بعلبک» واقع در شمال غربی لبنان متولد شد. او به تاریخ 12 آذر 1392 شمسی، در منطقه ی موسوم به «ضاحیه»(حومه جنوبی بیروت») به دست مزدوران رژیم صهیونیستی، ترور شد و خرقه شهادت پوشید. «حاج حسان» در زمان شهادت، فرمانده «نیروهای هوایی مقاومت اسلامی لبنان» و مغر متفکر جنگ الکترونیکِ «حزب الله» به شمار می رفت.
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلند پروازشان، صلوات

عکسی دیده نشده از مردانی که جایشان کنار «سید حسن» خالی است

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین