عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
وقتى آن بلاها به يوسف رسيد آن نظربند در بازوى او بود، موقعى كه يوسف در مصر آن پيراهن را از ميان جلد نظربند بيرون آورد، يعقوب در كنعان بوى آن را استشمام كرد.
عقیق: طبق روایات بر جای مانده از معصومان (ع)، برخی پیامبران الهی ارثی داشته اند که آن را برای شخصی خاص به عنوان میراث بر جای گذاشته اند و از جمله آنها پیراهن حضرت یوسف (ع) است.
مفضل بن عمر گفت: از حضرت صادق (ع) شنيدم مي فرمودند: «ميدانى پيراهن يوسف چه بود؟» من گفتم: نه! فرمودند: «وقتى آتش براى سوزاندن ابراهيم افروختند، جبرئيل آمد و آن پيراهن را آورد و بر او پوشانيد و تا آن را پوشيده بود گرما و سرما در وى اثر نمي كرد. چون وفات او سر رسيد آن را در جلد نظربندى پيچيده به اسحاق آويخت و اسحاق هم به يعقوب آويخت چون يوسف متولد شد يعقوب آن را به يوسف آويخت.
وقتى آن بلاها به يوسف رسيد آن نظربند در بازوى او بود موقعى كه يوسف در مصر آن پيراهن را از ميان جلد نظربند بيرون آورد، يعقوب در كنعان بوى آن را استشمام كرد. و گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ» يعنى من بوى يوسف را استشمام ميكنم، اگر مرا به خطا نسبت ندهيد اين همان پيراهنى بود كه جبرئيل آن را از بهشت آورد.»
مفضل بن عمر مي گويد: عرض كردم: قربانت گردم! بعد اين پيراهن به كى رسيد؟ فرمودند: «به اهلش رسيد و هنگامى كه قائم (عج) ما ظهور مي كند با او خواهد بود.» آنگاه فرمودند: «هر پيغمبرى كه علم يا چيزى را به ارث برده، بالاخره به محمد(ص) رسيده است.»
امام صادق (ع) می فرمایند: «حضرت مهدی (عج) به هنگام ظهور، پیراهن پیامبر (ص) را که ‏در جنگ احد پوشیده بود و عمامه و زره آن حضرت (ص) را بر قامت او آراسته است، می پوشد و ذوالفقار (شمشیر) پیامبر (ص) را در دست می گیرد و شمشیر می کشد و در مدت هشت ماه از کشته بی دینان پشته ها می سازد.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
نشانه هایی از دولت موعود
منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین