عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
اسماعیل‌پور:
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه همزمان با بهار فاطمی، بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور افتتاح می‌شود، گفت: این مراسم با حضور ۲۰۰ هزار زائر همزمان با لحظه تحویل سال ۹۴ صورت می‌گیرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل‌پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: در آستانه فرا رسیدن نوروز 94 ، طرح‌های عمرانی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) وارد فاز جدید می‌شوند.
وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح به پایان رسید، افزود: در این راستا همزمان با فرا رسیدن بهار فاطمی، بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور با نام مبارک امام خمینی(ره) در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افتتاح می‌شود.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور این افتتاح را بزرگترین افتتاح مردمی دانست و گفت: این مراسم همزمان با لحظه تحویل سال در روز جمعه، 29 اسفند 93 با حضور  200 هزار زائر و مجاور سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی صورت خواهد گرفت.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم گفت: با افتتاح این صحن و شبستان 21 هزار متر مربع به فضای آستان مقدس افزوده شده است.
وی با اشاره به اینکه در آینده بناست که این طرح 57 هکتاری به سرعت اجرا شود و ادامه پیدا کند، گفت: فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با افتتاح این شبستان به اتمام رسید که فاز دوم آن نیز در حال اجراست.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز صدا و سیمای فارس، مراسم لحظه تحویل سال 94 در آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به‌صورت زنده از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به‌مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز برنامه‌های متنوعی فرهنگی، مذهبی و قرآنی ویژه اقشار مختلف مردم در سنین مختلف در این آستان مقدس تدارک دیده شده است، برپایی هفت سین قرآنی با دکورسازی مناسب از جمله این فعالیت‌ها دانست و افزود: علاوه بر این نمایشگاه‌های متنوع به همراه برگزاری مسابقات ویژه زائران نوروزی در آستان مقدس برپا می‌شود که در نوروز 93 قریب 24 هزار نفر به شکل مکتوب در این مسابقات شرکت کردند.
وی با بیان اینکه قریب 14 هزار نفر در مسابقات نمایشگاه‌های آستان مقدس در نوروز 93 مشارکت داشتند، گفت: برای نوروز 94 سه نمایشگاه «آفتاب شیراز» شرح حال حضرت احمدبن موسی(ع)، «گل نرگس» ویژه حضرت صاحب الزمان(عج) و «حریم ریحانه» مربوط به حجاب و عفاف در آستان مقدس برپا خواهد شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، برگزاری برنامه «گل‌های بهشت» ویژه کودکان را از دیگر برنامه‌های نوروز 94 برشمرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که در ایام نوروز 94 بتوانیم محافل انس با قرآن آوای ملکوت و زمزمه نور که همه روزه به تلاوت ترتیلی می‌پردازند را برای زائران اجرا کنیم.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد: همچنین کارگاه‌های مهارت‌های زندگی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در ایام نوروز هر روز صبح و عصر در سالن کوثر آستان مقدس برگزار می‌شود.
وی به عناوین این کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: جدال احسن، خانه سبز، من و آن‌ها، گام‌های موفقیت در زندگی، قدرت ذهن من، استرس، مرغ عشق، آگاهی از خود، سازگاری بله یا خیر، مقابله با؟، دو راهی انتخاب و هیجان کارگاه های بخش صبح این آستان مقدس است.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اضافه کرد: من هستم 1 و 2، مثبت و منفی، خلوتگاه، خوش تیپ 1 و 2، همسر دلخواه من، محک، تک و تنها، شادباش، ورود ممنوع!!، ساکت!، اینجا امن است و خانه ما امن نیست! نیز عناوین کارگاه‌های مهارت های زندگی بخش بعدازظهر این آستان مقدس است.
به گفته وی، مشاوره‌های خانواده، ازدواج و شخصیتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی «عشق کتاب» برگرفته از کتاب چلچراغ شیراز، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی، گفتمان و پرسش و پاسخ‌های دینی در شبستان امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های این ایام است.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه جهت ایام نوروز و بهار فاطمی سخنرانی‌های مذهبی نیز در آستان مقد برگزار می‌شود، گفت: این سخنرانی‌ها همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) اجرا می‌شوند که در آن‌ها حجج اسلام شهاب مرادی، علیرضا حدائق، فرحزاد و ماندگاری سخنرانی خواهند کرد.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از همکاری این آستان مقدس با سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز همه روزه صبح و عصر در صحن امام جواد(ع) و بست شهید دستغیب اجرا می‌شود.
برپایی نمایشگاه تصویری احکام در صحن شاهچراغ(ع)، نمایش آثار برگزیده جشنواره فیلم عمار هر روز عصر در ضلع شرق صحن حرم مطهر، اجرای تعزیه کاروان حضرت احمدبن موسی(ع) هر روز عصر در بست شهید دستغیب، نمایشگاه تصویرگری قرآن و اجرای ویژه برنامه‌های کودک در حسینیه کودک این آستان مقدس از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در ادامه با بیان اینکه تلاش کردیم تا برنامه‌های خود را در سطح عموم و ویژه اقشار مختلف زائران برگزار کنیم، افزود: یکی از برنامه‌هایی که برای عموم مردم در ایام نوروز 94 اجرا خواهیم کرد، برگزاری مسابقه عکس موبایلی ویژه زائران نوروزی است.
رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه این مسابقه از 28 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین سال 94 برگزار می‌شود، عنوان کرد: زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌توانند در این ایام هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در این رقابت شرکت کنند.
وی با یادآوری اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به 3 صورت ارسال کنند، گفت: نخستین روش مراجعه به دفتر روابط عمومی آستان مقدس است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری آثار خود را تحویل دهند.
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور اضافه کرد: همچنین علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به آدرس الکترونیکی photo@shahecheragh.ir   ارسال و یا در سامانه www.shahecheragh.ir بارگذاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مهلت شرکت در این مسابقه، از میان تمام عکسهای ارسالی، 3 عکس به عنوان برگزیده انتخاب شده و جایزه ویژه‌ای به صاحبان این آثار از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اهدا خواهد شد.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین