عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
فراخوان ارسال مقالات به دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت علیهم السلام با محوریت سیره امیر المومنین علی (ع) اعلام شد.
عقیق: دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی "سیره اهل بیت (علیهم السلام) با محوریت سیره امیرالمومنین علی (ع)" تلاشی پژوهشگرانه به منظور بازشناسی سیره امیرالمؤمنین امام علی (ع) و کنکاشی در زوایای متعدد و جوانب مختلف روش حکومتی، نگرش دینی، کنش اجتماعی و منش اخلاقی آن حضرت برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، این رخداد علمی از رهگذار تبیین مکتب علوی و ترویج فرهنگ مرتضوی عرصه ای برای ارائه ی یافته های نو و عرضه ی دستاوردهای کاربردی در راستای مواجهه روشمند با چالش های پیش روی جوامع امروز بشری، فراروی اندیشمندان، اصحاب قلم و ارباب فکر و نظر فراهم آورده است.

دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی "سیره اهل بیت (علیهم السلام) با محوریت سیره امیر المومنین علی (ع)" با هدف ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم السلام و بررسی چالش های جوامع بشری و راهکارهای عملی آن از سیره امیرالمومنین علی علیه السلام برگزار می شود.

جایگاه قرآن در سیره امیر المومنین علی علیه السلام، اصول و مبانی قرآنی در سیره رفتاری امیرالمومنین علی علیه السلام (در حوزه های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ...)، اقتصاد و معیشت از منظر امام علی علیه السلام، اقتصاد مقاومتی و راه کارهای آن ، نیازمندی ها و اولویت های اقتصادی در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، سیره علوی، فرهنگ و معاشرت، چگونگی برخورد با اصحاب و دشمنان در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام و اخلاق و تربیت از دیدگاه امام علی علیه السلام از جمله محورهای این کنگره اعلام شده است.

همچنین، اخلاق کاربردی در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، بررسی ، نقد و سنجش آراء و نظریات اخلاقی و تربیتی بر اساس سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، راهبردها و راه کارهای اخلاقی و تربیتی در رشد و توسعه تمدنی جامعه اسلامی از سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، حاکمیت و سیاست در سیره امام علی علیه السلام، جایگاه مدیریت در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، امام علی علیه السلام ، علم و عقلانیت و مفهوم و جایگاه علم و عقل در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام از دیگر محورهای این کنگره است.

بنا به گزارش پایگاه سیره ی اهل بیت علیه السلام، از دیگر محورهای این کنگره می توان به موضوعاتی همچون اهمیت تعلیم، تعلم و تعقل در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، رابطه علم ، عقل و دین از سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، فلسفه و مبانی علوم در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام و آراء و نظریات علمی در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام، سیره علوی ، معنویت و عبادت، مفهوم عبودیت و بندگی و جلوه های آن در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، برخورد با افراط و تفریط در امور عبادی از سیره امیرالمومنین علی علیه السلام، هنر و ادبیات در سیره علوی، فلسفه هنر و زیبا شناختی در کلام امیرالمومنین علی علیه السلام و ... اشاره کرد.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال مقالات به پایگاه اطلاع رسانی دومین کنگره بین المللی علمی پژوهشی "سیره اهل بیت (علیهم السلام) با محوریت سیره امیر المومنین علی (ع)" به نشانی الکترونیکی http://fa.icsirah14.com مراجعه کنند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین