عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در هیئت فاطمیون ساوه
در مبنای مادی، تن اصل است و چون تن را اصل را می دانند همه وجود انسان با از بین رفتن تن از بین می رود. در مبنای وهابی میگویند که مرد و از بین رفت و...

گزارش تصویری


عقیق: سومین شب از مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) در هیئت فاطمیون شهر ساوه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرنی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام قرنی را بخوانید؛

_ در موضوع زیارت حرف اساسی و ریشه اندیشه منکرین زیارت تحت تأثیر افکار ابن تیمیه یک تفسیر مادی از انسان است. که همه وجود انسان را همین بدن و تن می دانند و با مردن بدن و از بین رفتن تن هیچ گونه وجودی برای انسان قائل نیستند. وهابی ها با توجه به اسناد به شرع زیارت قبور را یک عمل حرام و مرتکبین آن را کافر و حکم قتل آنها را صادر می کنند.

_ الهیون و ارباب ذوق همه بر این باور هستند که انسان روحانیت الحدوث و روحانیت البقا می باشد. معنای روحانیت الحدوث و روحانیت البقا بودن نفس این است که انسان و جوهر ذات آدمی مادی و جسم و جسمانی نبوده و نیست و نخواهد بود.

_ بین تن و من فرق است. که من در اصطلاح فلسفی به نفس تعبیر شده است. یک واژه ای را هر روز بارها تکرار می کنیم و آن واژه من است. این من کیست. حقیقت جوهر من در نهایت پیچیدگی و مشکل است. این من در اصطلاح عرفانی همان نفس است که ریشه قرآنی دارد.نفس و آن چیزی را که این وجود نفس را تحقق بخشیده است.

_ مبنای الهی تن فرع است و من اصل است. در مبنای مادی، تن اصل است و چون تن را اصل را می دانند همه وجود انسان با از بین رفتن تن از بین می رود. در مبنای وهابی میگویند که مُرد و از بین رفت و در مبنای الهی می گویند که این تن حجاب است و دست و پا گیر است وقدرت مانور را از انسان می گیرد.

_ هنر یک عارف این است که اصطلاحاً خلع تن و بدن می کند.

_مردن از منظر حکمت الهی این است که وزنه ای که پای نفس را زمین گیر کرده است کنده می شود و حجاب کنار می رود. این سیر است و طی الارض است. این توان نفس نفیس انسانی است.

_ اسارت تن از قوت و توان انسان می کاهد و تلطیف نفس توانمندی انسان را بالا می برد. زمانی که انسان می میرد توان هایی که بالقوه بود به فعلیت رسید. هوشیاری و آگاهی به دست می آورد.

_ با مردن ضریب هوشیاری و سعه وجودی و گستره نظر ما به حد بالایی می رسد. این زنده تر شدن است. این اندیشه و تفکر که در باور ادیان می باشد که با مردن، تن می میرد و انسان نمی میرد و مرگ ندارد و ابدی است. ما باید برای ابدیت به فکر باشیم.

_ مثل دنیا به آخرت مانند مثل شکم مادر به دنیا است. انسان در شکم مادر در چه تنگنایی است و با تولد و با سیر انفسی ضریب هوشیاری چقدر قوی تر می شود. وقتی انسان می میرد ضریب هوشیاری بسیار بالا می رود و در این صورت زیارت معنا پیدا می کند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جنت الرقیه پاکدشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
0
0
عزاداری فاطمیه
سخنران:حجت السلام والمسلمین محمودی
مداحان:
برادررضافولادوند
برادرپیمان حقی
زمان:ازشنبه23 اسفندبه مدت5شب
ساعت 20
مکان:پاکدشت/میدان قوهه/خیابان لار/انتهای کوچه ادیب2/حسینیه مبارکه جنت الرقیه سلام الله علیه وآله
www.janatolroghaiyeh.tk
500045000
www.lenzor.com/janatolroghaiyeh
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین