عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
در گردهمايي دانش‌آموز زاير در نجف عنوان شد؛
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در كربلا در گردهمايي دانش آموزان زاير در نجف، نماز اول وقت، حفظ حجاب، احترام به پدر و مادر و رفتار مهربانانه با ديگران داشتن را از جمله سوغاتي‌ها معنوي اين سفر دانست و اظهار داشت: كاري كنيد كه از اين سفر دست پر به شهر خود بازگرديد.
عقیق: گردهمايي دانش آموزان زاير از سوي بعثه مقام معظم رهبري و با همكاري سازمان دانش آموزي، در نجف اشرف برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه نماينده سازمان دانش آموزي سخنراني كرد و ضمن خير مقدم به دانش آموزان و مدعوين، گفت: اين توفيق بزرگي است كه نصيب دختران عزيز ايراني شده و توانسته‌اند به اين سرزمين معنوي بياييند و از اين فرصت استثنايي استفاده كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي (بازقندي) نماينده بعثه مقام معظم رهبري در اين جلسه به ايراد سخن پرداخت و خطاب به دانش آموزان دختر گفت: اين سفر براي شما اسثنايي است و بدانيد در پرونده شما ثبت خواهد شد و يكي از به يادماندني‌ترين سفرهاي زيارتي خواهد بود.
وي از دانش آموزان خواست كه از اين فرصت بوجود آمده به خوبي استفاده كننددر ادامه تصريح كرد: بدانيد اين موقعيت و در چنين سن و سالي كه براي شما بدست آمده است، بسيار ارزشمند است و ممكن است ديگر تكرار نشود، پس طوري برنامه‌ريزي كنيد كه حتي يك ثانيه آن را هم از دست ندهيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، اين سفر را آغاز زندگي معنوي دختران دانش‌آموز خواند و ادامه داد: اين برگ زرين در تاريخ زندگي شما ماندگار مي‌شود و ديگر تكرار شدني نخواهد بود، پس قدر آن را خوب بدانيد و به خوبي از آن بهره بگيريد.
وي حضور زايران ايراني و دانش‌آموزان و دانشجويان را در اين سرزمين بسيار ارزشمند خواند و افزود: اينكه امروز من و شما توفيق يافتيم به چنين سفر معنوي بياييم به بركت خون شهيدان و پيروزي انقلاب اسلامي كه به رهبري امام خميني (ره) بدست آمده و امروز رهبر انقلاب اسلامي سكان اين انقلاب را بدست دارد و ما بايد آن را به خوبي پاس بداريم.
حجت‌الاسلام والمسلمين بهجتي، سفر به عتبات را با ساير سفرها متفاوت دانست و از آن به عنوان يك سفر معنوي ياد و به برخي فضيلت‌هاي زيات حرم حضرت سيدالشهدا (عليه‌السلام) و حرم ائمه اطهار عليهم‌السلام اشاره كرد.
وي نماز اول وقت، حفظ حجاب، احترام به پدر و مادر و رفتار مهربانانه با ديگران داشتن را از جمله سوغاتي‌ها معنوي اين سفر دانست و ادامه داد: كاري كنيد وقتي به شهر خود برگشتيد، تحول فكري، فرهنگي و معنوي در خود و ديگران ايجاد كنيد تا سفر شيريني داشته باشيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي گفت: بياييد امروز عهد ببنديد كه نمازمان را هميشه اول وقت بخوانيد و در حراست از حجاب تمام تلاش خود را انجام بدهيد تا حرمت خون شهيدان كربلا حفظ شده باشد.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین