عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
آغاز شد؛
ثبت‌نام مراسم اعتکاف رجبیه مسجد دانشگاه تهران تا 27 اسفندماه ویژه دانشگاهیان انجام می‌شود.
عقیق:ثبت‌نام اعتکاف رجبیه که به ایام البیض معروف است، از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران آغاز شد، ثبت‌نام کلیه اقشار دانشگاهی سراسر کشور اعم از دانشجو،‌ کارمند و اعضای هیأت علمی در این مراسم امکان‌پذیر است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام مراسم اعتکاف مسجد دانشگاه تهران می‌توانند به سایت مسجد دانشگاه تهران به آدرس www.utmosque.ir مراجعه کنند، همچنین مراسم اعتکاف رجبیه سال آینده روزهای 12 تا 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش فارس، «ایام» جمع یوم به معنای روز و «بیض» جمع «ابیض» به معنای سفید و درخشان است که به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گفته می‌شود، بنا به روایات ایام البیض ماه‌های رجب،‌ شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است که در فقه اسلام بر اقامت سه روز در مسجد جامع برای عبادت خدا و تهذیب نفس اطلاق می‌شود.

رسول اکرم(ص) در مورد فضایل این ایام می‌فرماید: هر کس یک روز را به منظور کسب عنایت الهی و به نیت قرب خدا اعتکاف کند، خداوند بین او و آتش سه خندق ایجاد می‌کند که فاصله هر یک تا دیگری بیش از مسافت بین زمین و آسمان است و در سخن گرانبهای دیگری می‌فرماید: «المعتکف یعکف الذنوب»؛ معتکف با اعتکافش گناهان را حبس می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین