عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مداحی حاج حسین سازور در هیئت فداییان ولایت علوی
پیامبر خدا و اهل بیتش در آدمیزاد بودن و زندگی آدمیزادی با من و شما هیچ تفاوتی ندارند. اگر صدمه به بدن برای شما دردناک است برای ایشان هم دردناک می باشد...

گزارش تصویری


عقیق: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفاری سخنرانی کرد و حاج حسین سازور,کربلایی محمدرضا میرزاخانی,کربلایی حامد گرجی و کربلایی ابوالفضل جدیان به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صفاری را بخوانید؛

_انبیاء و اولیاء هم امتحان شده اند. امتحان سنت خداست. قرآن دلیل بعضی از شکست های مسلمانان را امتحان الهی بیان می کند. این همه خون شهید راه حق را بیمه میکند. من و شما باید امتحان شویم. با امتحان سره از ناسره مشخص می شود.

_ تفاوتی در امتحان من و شما با امتحان اولیاء و انبیاء وجود دارد. اگر کسی به مقام صدیق رسید معنایی ندارد بعد از این مرتبه امتحان شود.

_ انبیاء الهی در دنیا امتحان شدند. امتحان برای کسانی که صاحب شریعت و مقام امامت هستند و حجت خدا روی زمین شدند، معنایی ندارد. یعنی امتحاناتشان را دادند که به این مقام رسیدند.

_ پیامبر خدا فرمود که میزان علی بن ابیطالب است. این روایت درس دارد. یعنی فردای قیامت من و شما را کنار امیرمؤمنان قرار می دهند. هرچه قدر با آن آقا سازگار بودیم که کارمان درست است و هر چه قدر نا سازگار باشیم عذاب می شویم.

_ پیامبر اکرم فرمودند که شیطان در پوست و خون انسان رخنه می کند. حواسمان باشد که چیزی یادمان ندهند که به دین خدا بدبین شویم. وجود اهل بیت عصمت و طهارت در عالم امر امتحاناتشان را دادند. پیغمبر و آلش در درجه اعلای عصمت هستند.

_ خدا یک مهری به پرونده اهل بیت عصمت و طهارت و پیغمبر اکرم زد به نام عصمت.

_قرآن به پیامبر می فرماید اگر کلمه ای در این مسیر از خودت کم یا زیاد می کردی ما رگ قلب را قطع می کردیم.

_ پیامبر خدا و اهل بیتش در آدمیزاد بودن و زندگی آدمیزادی با من و شما هیچ تفاوتی ندارند. اگر صدمه به بدن برای شما دردناک است برای ایشان هم دردناک می باشد. اینان در عبودیت و بندگی مثل من و شما هستند و در عبودیت و بندگی خدا با شیطان جنگیدند.

_ پیامبر و اهل بیت در عبودیت و بندگی خدا معصوم هستند. عبادات پیامبر اکرم چندین برابر من و شما بود. این طور نبود که پیامبر به دلیل پیامبر بودن عبادات کمتری انجام دهد. پیغمبر خدا فرمود که هر کس که به دنیا می آید شیطانی به دلیل انحراف از راه حق قرین او می شود.

_ فایده عصمت و نبوت و امامت برای من و شما است. پیامبر خدا چون عبد مخلص بودند از همه بیشتر پیش خدا قیمت داشتند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین