عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
برگزار می‌شود؛
عضو ستاد مرکزی کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) بیان کرد: دومین کنگره بین‌المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) به منظور بازشناسی سیره حضرت علی(ع) و کنکاشی در زوایای متعدد و جوانب مختلف روش حکومتی ایشان برگزار می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کشاورز، عضو ستاد مرکزی کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دومین کنگره بین‌المللی علمی پژوهشی سیره اهل بیت(ع) به منظور بازشناسی سیره حضرت علی(ع) و کنکاشی در زوایای متعدد و جوانب مختلف روش حکومتی ایشان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه این کنگره از سال ۹۰ تشکیل شد و اولین کنگره در سال ۹۱ با حضور اندیشمندان و علما برگزار شد.

کشاورز با اشاره به اهداف این کنگره گفت: این رخداد علمی از رهگذار تبیین مکتب علوی و ترویج فرهنگ علوی عرصه‌ای برای ارائه یافته‌های نو و عرضه دستاوردهای کاربردی در راستای مواجهه روشمند با چالش‌های پیش‌روی جوامع امروزی بشری؛ فراروی اندیشمندان، اصحاب قلم و فکر و نظر فراهم می‌آورد.

عضو ستاد مرکزی کنگره افزود: بخش علمی پژوهشی، برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی، گردآوری مقاله‌های همایش در کتب و ایجاد سایت همایش از برنامه‌های این کنگره است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین راغبی، رئیس دانشکده الهیات تشریح کرد: جایگاه قرآن در سیره حضرت علی(ع)؛ اقتصاد و معیشت از منظر حضرت علی(ع)؛ سیره علوی؛ فرهنگ و معاشرت؛ اخلاق و تربیت از منظر حضرت علی(ع)؛ حاکمیت و سیاست در سیره حضرت علی(ع)؛ حضرت علی(ع) علم و عقلانیت؛ سیره علوی معنویت و عبادات؛ هنر و ادبیات در سیره علوی از محورهای کنگره است.

عضو ستاد مرکزی کنگره در پایان گفت: مهلت ارسال چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره تا ۱۰ مهرماه سال ۹۴ است و دومین کنگره در ۱۳ رجب سال ۹۵ در شهر قم افتتاح می‌شود و در نجف اشرف اختتامیه برگزار می‌شود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین