عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
يك زائر ايراني گفت: فريضه حج جلوه گاه وصال جان هاي تشنه معنويت باخداي رحمان است ولي شعور و بصيرت درك روحي و عقلي حج مقدم بر طواف جسم به دور خانه خداست.
عقیق:احمدرضا حسيني اصل اظهار كرد: فرصت سفر معنوي حج ، ساعات مغتنمي است كه انسان را خالصانه در برابر گذشته اعمال خود قرار ميدهد تا در فضايي ملموس و يگانه ، اشك ريزان به جبران گناهان پرداخته و خود را چند قدم به وعدهگاه ابدي نزديكتر ببيند.
وي افزود: اگرچه معنويت و قرب الهي در قلبهاي انسانهاست، ولي زيارت خانه خدا ميتواند حس توحيد را به بارزترين وجه در وجود آدمي زنده كند و انسان را در برابر دادگاه وجدان خود در خصوص ناسپاسي هايش به درگاه خدا قرار دهد.
وي با اشاره به اين نكته كه چه بسا افرادي كه با 10 بار طواف خانه خدا، هنوز لياقت معنوي درك حضرت دوست را پيدا نكرده اند، بيان كرد: فرصت حج باعث تكميل فروع دين ميشود ولي افرادي هم كه تمكن مالي ندارند، اگر ايمان و تقوايشان قوي باشد، قلب و روحشان ساحت طواف و ديدار با حضرت دوست ميشود و شعور و بصيرت درك فريضه حج بسيار مهم و حساستر از سعادت طواف به دور خانه خداست.
حسيني اصل در ادامه تأكيد كرد: اخلاص در نيت سفر حج از اولويتهاي قبل از مناسك حج است و بايد همه حسابهاي مسافر حج با دنيا تسويه و هيچ نيتي جز رضا و وصال حضرت دوست در جسم و جان حجاج نباشد.
وي با بيان اينكه، تظاهر و اسم درآوردن يا قصد سياحت، آسيب هاي بزرگ نيت خالصانه سفر حج است، عنوان كرد: پاك شدن از نيات دنيوي و تمرين روحي براي انجام خالصانه مناسك حج از جمله مقدماتي است كه حاجيان بايد چند ماه قبل از زيارت بدان بپردازند.
اين زائر ايراني در پايان خاطرنشان ساخت: چه بسا حاجياني كه با 10 بار زيارت فيزيكي هنوز هم جايگاه معنوي يك حاجي را پيدا نكرده اند و نيز هستند فقراي مؤمني كه تمكن سفر حج نداشتند ولي اعمالشان و تقوا و بصيرتشان آنها را در تراز روحي همنشين بيت الله كرده است و چه بسا ثواب چند حج در كارنامه اعمالشان باشد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین