عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
زايران ايراني در مكه مكرمه عنوان كردند:
شماري از زايران عمره‌گزار ايراني در مكه مكرمه عنوان كردند: : كار فرهنگي براي زايران بايد جدي گرفته شود و نقشه فرهنگي عمره لازم است تا ترسيم شود و به عنوان راهنماي حضور زايران مورد بررسي قرار گيرد. اينترنتي رايگان در هتل‌هاي مكه و مدينه يك بيماري خاموش است كه با نيت ضد فرهنگي عليه زايران ما مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
عقیق:هنگام حضور در سالن‌هاي هتل، كمتر زاير جواني را مي‌توان يافت كه كتاب دعايي براي قرائت و يا تسيبيحي براي ذكر گفتن در دست داشته باشد. گويي فرهنگ نانوشته اي بر آنان حاكم است كه مي‌گويد: اينترنت رايگان و چرخ زدن در فضاي مجازي و گذراندن بيهوده وقتي كه مي‌تواند به بهترين نحو سپري شود.

اينجا سرزمين وحي است و هزاران نفر آرزوي حضور در اين اماكن مقدس را دارند اما…


اينترنت رايگان يكي از خدمات هتل‌هاي مكه و مدينه به زايران ايراني عمره گزار است و نوعي اشانتيون تبليغاتي! اما همين خدمت به ظاهر رايگان باعث شده تا فرصت‌هاي گرانبهاي عبادت از برخي جوانان زاير ايراني سلب شود. به همين راحتي كه مي‌خوانيد…
درد آور است و گاهي هم تاسف بار!

هرچند به گفته برخي از همين جوانان زاير سرعت اينترنتي در ايران پايين است و بعضي ديگر هم هزينه‌هاي آن را گران مي‌دانند اما برخي هتل‌هاي زايران، اينترنتي رايگان را با سرعت لاكپشتي ارائه مي‌كنند تا جوانان و حتي ميانسالان زاير ما را مشغول! نمايند.

اينجا متاسفانه بسياري از سايتهايي كه در ايران امكان دست يابي به آنان به علل مختلفي نيست براحتي قابل بازيابي است حتي از نوع غير اخلاقي و…

اين در حالي است كه به گفته يك كارشناس مسائل ديني اينترنت رايگان با اين مشخصات چراغ چشمك زن دشمنان است تا جوانان و زايران ما را حتي در سرزمين وحي مشغول ماديات دنيايي كنند.

حجت الاسلام رسول كياني مي‌گويد: اينترنت رايگان هتل‌هاي محل استقرار زايران ايراني فرصت عبادت را از برخي زايران بويژه زايران جوان گرفته است و اين يك تهديد جدي فرهنگي است.

يكي از عوامل شوق زايران در ابتلا به اين بيماري جديدي! رايگان بودن و قابل دسترس بودن تمام سايتها است.

رضا بابايي زاير تهراني مي‌گويد: از زمان حضور در مكه تقريبا روزي ۳ ساعت را در لابي هتل هستم و از اين امكان! بهره مند مي‌شوم.
وي مي‌افزايد: بسياري از فيلم هايي را كه مي‌خواستم دانلود كرده ام.

تاسف انگيزتر زماني است كه اين زاير اين همه اختصاص وقت به اينترنت را هدر رفتن زمان طلايي حضور در مكه نمي‌داند و ادامه مي‌دهد: ۲ بار به حرم رفته ام و مي‌خواهم تا فرصت هست از اينترنتي رايگان! اينجا استفاده كنم.

محمدرضا طالبي زاير ميانسال اهل مازندران نيز معتقد است: اينترنت رايگان يك امتياز است و براي زاير و حق زاير! است.

وي مي‌گويد: اينجا فرصت زيادي داريم و بايد يك جوري مشغول باشيم! .

وي كه حدود ۲ ساعت در لابي هتل نشسته و به بازي اينترنتي مشغول است توضيح مي‌دهد: هيجان بازي بسيار بالاست و لذت مي‌برم!

۲ - ۳ روزي را به تماشاي رفتار زايران در استفاده از اينترنت رايگان مي‌نشينم و فقط افسوس مي‌خورم كه چرا بايد اينگونه باشد و زاير ايراني به جاي استفاده بهتر از ثانيه ثانيه حضور در سرزمين وحي به اينترنت رايگان مشغول باشد.

به دنبال علت و چرايي موضوع هستم

يك زاير كه تحصيلات در رشته مديريت فرهنگي دارد مي‌گويد: استفاده بي حد و حصر زايران از اينترنت رايگان ريشه در كم كاري فرهنگي دارد.

علي نوري مي‌افزايد: بايد امكانات و برنامه‌هاي فرهنگي عمره را به گونه اي تعميق بخشيم تا زاير نيازي به پرسه زدن در فضاي مجازي نداشته باشد.

وي ادامه مي‌دهد: فضاي مجازي بايسته هايي دارد كه بايد تبيين شود وگرنه سم مهلكي است كه درون جوانان ما را نشانه گرفته است.

طاهره قدياني فرهنگي بازنشسته كرجي است كه به عمره آمده و در اين باره مي‌گويد: كار فرهنگي براي زايران بايد جدي گرفته شود و نقشه فرهنگي عمره لازم است تا ترسيم شود و به عنوان راهنماي حضور زايران مورد بررسي قرار گيرد.

وي معتقد است: اينترنتي رايگان در هتل‌هاي مكه و مدينه يك بيماري خاموش است كه با نيت ضد فرهنگي عليه زايران ما مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي خواستار اقدام موثر دست اندركاران برنامه‌هاي فرهنگي است تا درست يا غلط بودن استفاده بي مر زاز اينترنتي رايگان براي زايران تشريح شود.

استفاده از نرم افزارهاي اجتماعي براي برقرار ارتباط با خانواده‌ها در ايران توسط اينترنت رايگان يك امتياز است كه مجتبي فراهاني به آن اشاره مي‌كند و مي‌گويد: هر تكنولوژي هم معايب و هم مزايايي دارد و بايد فرهنگ ساري لازم صورت پذيرد.

وي مي‌افزايد: به دليل بالا بودن هزينه تماس با ايران من در مدينه و مكه با استفاده از اينترنت رايگان و به كمك شبكه‌هاي اجتماعي مختلف توانسته ام براحتي با خانواده ارتباط برقرار كنم و اين يك نكته مثبت اينترنت رايگان است.

اينكه چرا برخي زايران ايراني و بويژه جوانان از فرصت حضور در مكه و مدينه اينگونه فرصت سوزي مي‌كنند نياز به بررسي كارشناسي و اقدام لازم در صورت نياز دارد.

مابقي را به كارشناسان و مسؤولان امر واگذار مي‌كنيم.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین