عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه و کربلایی محمد حسین پویانفر در ریحانة النبی(س)
مردم از آتشی بترسید که ماده آتش گیرنده اش انسان ها هستند. روح تاریخ مصرف ندارد و باقی است .عذابی هم که این روح دارد همیشگی است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه ، کربلایی محمد حسین پویانفر و صادق طاهری در هیئت ریحانة النبی(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ یکی از سوره هایی که خیلی مواد خام قابل استخراج روانی در آن موجود است و به خیلی از اختلالات روانی و مسائل مرتبط به زندگی انسان در این عالم اشاره دارد سوره همزه می باشد. ویل نام چاهی در جهنم است و همز به معنای تمسخر و استهزا دیگران است لسان و لمز هم به معنی با زبان و ادا و اطوار و شکلک می باشد . این آیه یک آیه روانشناسی است که منشاء یک اختلال روانی یعنی استکباری که منجر به تمسخر می شود.   

_  نفس داشتن منفی نیست. اگر کسی داشت از نظر اسلام دارای یک اصل ضدارزش باشد این طورنیست.

_ ثروت فی حد النفسه هیچ مذمومیتی ندارد و منفی و منفور نیست. اسلام مؤمنین را به فعالیت تشویق می کند. طوری زندگی کنید که انگار همیشه هستید. بنده ای که کار می کند باید کار محکم انجام دهد. آدم هایی که در رخوت هستند و در امر معیشت کند هستند اصولاً آدم های بی انظباطی هستند که از نظر شرعی مورد قبول نیست و نمره ای ندارد.

_ ما یک داشتن داریم و یک احساس داشتن داریم.ما یک دارایی داریم و یک احساس دارایی داریم.  داشتن یک سری چیزها که به انسان عارض می شود.این ها امور اعتباری است و ملکیت انسان هم نسبت به این ها حقیقی نیست. چون مالک حقیقی مالکی است که متصرف به حقیقه در مملوک خود باشد.

_ این آدم به مال نگاه استقلالی دارد. داشتن بد نیست. اما احساس داشتن خوب نیست. این باعث می شود که انسان به انحراف کشیده شود. و این یک اختلال روانی است.

_طغیان یک اتفاق طبعی است. منشأ طغیان دارایی نیست. چون فاصله دارایی و مال با انسان هزار سال نوری است. انسان اگر احساس دارایی کرد و نگاه فی النفسه به مال کرد و یک نگاه هدف گونه به پول داشت احساس می کند که اضافه شده است و این منشأ باعث می شود انسان دیگران را تمسخر کند.

_ عیب جو طعنه زننده کسی است که به پول تکیه دارد و افق های پیش رویش به پول تکیه دارد. انسان در این دنیا به دو چیز دلبسته است که یکی پول و دیگری بچه است. این ها ابزار و وسایل هستند و اگر انسان فراموش کرد که این ها ابزار و وسایل هستند به تمسخر دیگران می پردازد چون فکر می کند که کسی است.

_ بدترین احساس زمانی است که انسان احساس کند که کسی است و خود را برتر و بالاتر از دیگران می بیند. چون ریشه این انحراف محبت به مال است. چون این گناه مربوط به قلب است آتش قلب را احاطه می کند.

_ بعضی ها گناهانشان مربوط به فکرشان، بعضی ها با پاهایشان گناه کردند. مکافات و جرم و عذاب قیامت متناسب با جرم و گناه است و با هر عضوی گناه کردی مکافات گناه به همان عضو برمی گردد.

_ تصور غلطی که در مورد جهنم است این می باشد که جهنم جایی است که مجرم را می برند و در آتش می ریزند. اما معارف قرآنی این طوری نیست. جهنم یعنی کانون معلف از آحادی است که ایجاد ان آحاد ایجاد محیطی می کند که این محیط جهنم است. وجود خود گناهکارها آتش است.

_ حامل انرژی و ماده سوختی جهنم گناهاران می باشند. مردم از آتشی بترسید که ماده آتش گیرنده اش انسان ها هستند. روح تاریخ مصرف ندارد و باقی است .عذابی هم که این روح دارد همیشگی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین