عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
حجت الاسلام میرعمادی:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تجلیل از علما تجلیل از فضائل اخلاقی در جامعه بوده و موجب تحکیم باورهای اعتقادی مردم می شود.
عقیق: حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه جمعه در مراسم تکریم از آیت الله مولانا بروجردی در مسجد ولیعصر(ع) اظهار داشت: ارزش وجودی انسان بر سه خصلت تسلط بر نفس، تسلیم شدن در برابر اراده و رضای الهی و تواضع استوار است.

وی با بیان اینکه انسان از تسلط بر نفس به مسلم شدن می رسد، افزود: هر اندازه که انسان بتواند با ولایت، امامت و رسولش ارتباط برقرار کند توانسته بر نفس خود غلبه پیدا کند و به ارزش وجودی افزوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به برگزاری آیین تکریم از شخصیت علمی و اخلاقی حضرت مولانا بروجردی تصریح کرد: مزین بودن شخصیت مولانا به این سه خصلت موجب شده است که امروز مورد تکریم قرار بگیرند.

حجت الاسلام میرعمادی اظهار داشت: رمز موفقیت این عالم بزرگوار در تسلط بر نفس و تسلیم شدن در برابر پروردگار و تواضع در مقابل مردم بوده است که امروز این شخصیت والا مقام را به این درجه رسانده است.

وی ادامه داد: آیت الله مولانا بروجردی شخصیتی دوست داشتنی هستند که می بایست او را الگویی ارزشمند برای خود و دیگران تلقی کنیم و با علم آموزی از ایشان بتوانیم در مسیر تسلط بر نفس خود و کسب رضای الهی حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: در طول تاریخ علما رسالت خطیری را بر دوش داشته اند که تحکیم باورهای اعتقادی مردم و ترویج خداباوری از وظایف آنها بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: امروز با مشاهده تالیفات مولانا بروجردی می بینیم که بیشتر آنها اعتقادی هستند و این نشان از توحید محوری فعالیتهای این شخصیت والا مقام دارد که ما نیز وظیفه داریم توحید را در تمام ابعاد زندگی شخصی در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: گسترش معارف دین، رواج اخلاق اسلامی در جامعه، زدودن و دور کردن جامعه از زشتی ها و فحشا از وظایف روحانیت است و زمانی که بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم توانسته ایم در دل مردم جای بگیریم.

حجت الاسلام میرعمادی گفت: تجلیل از عالمان تجلیل از فضائل اخلاقی در جامعه بوده و موجب تحکیم باورهای اعتقادی مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تجلیل از عالمان دینی و مفاخر از وظایف مسئولان است یادآور شد: عالمان و شهدای والا مقام حق حیات بر گردن مسئولان دارند و امروز عظمت و بزرگی کشور به خاطر مجاهدت علما و ایثار و فداکاری شهیدان است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین