عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
مداحی حاج اکبر مولایی، حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج احد قدمی در هیئت الزهرا
گرفتاری از ساعتی است که ملک الموت بر سر بالین ما حاضر می شود و آغاز مصیبت آن لحظه است...

گزارش تصویری


عقیق: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسنی سخنرانی کرد و حاج اکبر مولایی,حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج احد قدمی به روضه خوانی و نوحه خوانی پرداختند.

در ابتدای این مراسم از خانواده شهید مهدی عزیزی(مدافع حرم) نیز تجلیل به عمل آمد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ابوالحسنی را بخوانید؛

_ روایتی است که پیامبر اکرم به سلمان فارسی فرمودند سلمان محبت به دخترم فاطمه زهرا در دل هر کسی باشد در صد جا از آن منفعت می برد.اولین محل دیدن ملک الموت است. دوم خانه قبر است. سوم روز محشر است. چهارمین منزل والمیزان است که اعمال ما را وزن می کنند. پنجمین منزل الصراط است که حتماً برای ورود به بهشت باید از این پل عبور کرد. جای دیگری که محبت حضرت فاطمه به درد انسان می خورد زمان محاسبه است. که این از آسان ترین جاهایی است که محبت فاطمه به درد انسان می خورد.

_ کسانی که نعمت شناس هستند نعمت را ببینند. کسانی که می فهمند به چه سرمایه می گویند سرمایه را ببینند. بی سواد و با سواد وقتی عبارت پیامبر را می خواند می فهمد که این صد جا همه مربوط به عالم آخرت و مرگ است. گرفتاری از ساعتی است که ملک الموت بر سر بالین ما حاضر می شود و آغاز مصیبت آن لحظه است. گرفتاری ها دنیوی که گرفتاری نیست. محبت حضرت زهرا در عالم آخرت برای انسان نافع است.

_ رفتن به عالم آخرت فقط عمل می خواهد. مردن و ملاقات با خدا هم رو می خواهد. اگر محبت به فاطمه زهرا هم نباشد انسان با چه تکیه ای و با اعتماد به چه چیزی به آخرت می رود. در روایتی است که پیامبر به ابوذر فرمود که در مسائل دنیایی به پایین دستت نگاه کن و ببین از تو بدبخت تر چه کسی است. و بعد شکر خدا را به جا می آوری و در امور دینی به بالا دست خودت نگاه کن و از خودت خجالت می کشی.

_  پیامبر فرمود اولین منزلی که محبت حضرت زهرا به دردت می خورد الموت است . الموت یعنی زمانی که روح از بدن انسان جدا شده و به آخرت سفر می کند. اولین منزل سفر آخرت بسیار سخت است. در مفاتیح دعایی است به نام دعای حزین که بعد از نماز شب می خوانند. در این دعا می فرماید که خدا اگر نبود در زندگی من هیچ ساعت تلخ و سختی مگر ساعت جان دادن مرا بس بود.

_امیرالمؤمنین با چنین عظمت علمی و دینی در مورد جان دادن در نهج البلاغه می فرماید که من نمی توانم برای شما بیان کنم که انسان در بسر جان دادن چه بر سر انسان می آید. امام سجاد می فرماید که سه لحظه به فرزند آدم خیلی سخت می گذرد. اولین ساعتی که چشمت به مأمور خدا ملک الموت می افتد. دوم خانه قبر است.

_ در روایتی وجود مقدس امام صادق می فرماید آنچه را که شما راجع به خانه قبر می دانید، حیوانات می دانستند از ترس و ناراحتی دیگر چاق و فربه نمی شوند.دنیا منزل موقت ما است و قرار نیست در این دنیا مکث کرد. علامت آن هم گذشتگان ما است که از این دنیا رفتند. در حدیث داریم که ما شما را برای عالم باقی آفریدیم.

_ خداوند با دادن محبت فاطمه زهرا به ما لطف کرده است و اگر ما این محبت را نداشتیم چه می کردیم. خدا با این لطف به ما بالاترین نعمت را داده است. و باید شاکر خداوند باشیم. می توانست خداوند فرمان را طور دیگری بچرخاند و ما سر از جاهای دیگر در بیاوریم.

_ ملائکه که معصوم هستند و اصلاً طرف مکروه و گناه نمی روند از وحشت روز محشر به خود می لرزند. انسان و موجود دو پایی که آبرویی برای خود نگذاشته چه می خواهد بکند.

_ پیامبر فرمود روز قیامت آنقدر بر مردم سخت می گذرد که دست هایشان را به طرف آسمان بلند می کنند و می گویند که خدایا به حساب ما برس و ما را در آتش جهنم بیانداز و ما را از این وضع محشر ما را نجات بده. آنقدر روز قیامت سخت است که مردم به خدا التماس می کنند که به جهنم بروند.مصیبتی که مردم در روز محشر می کشند صدها مرتبه بالاتر از آتش جهنم است.

_ انبیا برای مردم خیال بافی نکردند.خداوند در قرآن می فرماید اگر اعمال حسناتت بیشتر از اعمال زشتت باشد اهل بهشت می شوی و اما اگر برعکس شد حتماً اهل آتش هستی.وحشتناک تر از این نمی شود تصور کرد که اعمال انسان را بسنجند و اهل بهشت و جهنمی ما مشخص شود. عقل ما قاصر تر از این است که این مسئله را درک کنیم.

_ پیامبر می فرماید که من و علی کنار پل صراط می نشینیم و هر کس که محبت و ولایت علی بن ابیطالب را دارد می تواند از این پل عبور کند و هر کس که این محبت را ندارد واژگون در جهنم است. بهشت جایی است که انسان در جوار سیدالشهدا بنشیند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین