عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
همزمان با ایام فاطمیه امروز برگزار می‌شود
همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.
عقیق:سوگواره ملی «میعادگاه عاشورایی دانشجویان» در راستای اجرای برنامه «هفت شهر شایستگی» معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده است.

اجرای این سوگواره برای نخستین‌بار در بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین(ع) در جامعه، تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تأثیرگذاری در این وادی را داشته باشند، برگزار ‌شد.

هدف اصلی از برگزاری این سوگواره نهادینه کردن، انتقال پیام بصیرتی و سبک زندگی امام حسین(ع) عنوان شده و ترویج هنر متعالی انقلاب اباعبدالله‌الحسین(ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی این امام همام در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و فراتحلیل آثار، جهت بهره‌گیری مؤثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه، از دیگر اهداف این سوگواره به‌شمار می‌رود.

این سوگواره در شش بخش عکاسی (حرفه‌ای و عکاسی با گوشی همراه)، گرافیک (پوستر و اینفوگرافی)، معماری (طراحی المان شهری) شعر، داستان‌کوتاه و فعالیت‌های دانشجویان در فضای مجازی اجرا شد. پس از خاتمه مهلت ارسال آثار این سوگواره در مجموع بیش از 4 هزار و 200 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

در مجموع 4232 اثر از سوی دانشجویان ارسال شده است که 1050 اثر در بخش شعر، 208 اثر در بخش داستان کوتاه، 2456 اثر در بخش عکاسی، 130 اثر در گروه گرافیک، 115 اثر؛ فضای مجازی و 201 اثر در گروه طراحی المان شهری ارائه شده است.

مراسم اختتامیه این سوگواره امروز سه‌شنبه 12 اسفندماه ساعت 15 به میزبانی حسینیه اعظم زنجان و با حضور برگزیدگان همه بخش‌ها برگزار می‌شود و آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان، حجت‌الاسلام اکبری‌جدی، مدرس دانشگاه تهران و مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی میهمانان ویژه این برنامه خواهند بود. همچنین شاعران برجسته‌ای نظیر حاج ولی‌الله کلامی و حمیدرضا برقعی در این برنامه حضور خواهند داشت.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین