عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
مرثیه خوانی حاج محمد رضا طاهری در عزای حضرت صدیقه طاهره(س)
اولین شرطی که محب باید برای خودش ایجاد کرده باشد معرفت به صاحب محبت است.کسی را که دوست داریم باید خوب بشناسیم...
گزارش تصویری

عقیق: مراسم عزاداری اولین شب ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در هیئت مکتب الزهرا(س) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید شهاب را بخوانید؛

_ امام(ع) می فرماید مفهوم محبت ما این طوری نیست که با محبت ما عبادت و اطاعت و عمل صالح حاصل شود.

_ در روایتی سیدالشهدا به یکی از اصحاب در شب عاشورا می فرماید روز قیامت بازار شفاعت من حسین بن علی، قطعاً گرم است اما بعضی از محبین ما کارهایی می کنند که دست شفاعت من در روز قیامت هم بسته است.

_ با این کارها هست که الان دشمن شیعه می توانند علیه مکتب شیعه توطئه می کنند. چون از لسان محبین چهره اصلی محبت اهل بیت را ندیده اند.

_ خاصیت این محبت این است که هم مَحرمیت و هم مُحرمیت می آورد.ما متأسفانه جلوه عقلی علی(ع) و بچه هایش را که می تواند محب آدم بسازد را فراموش کردیم. ما در وادی شور صرف افتادیم و از وادی شعور جا مانده ایم. دشمن هم متنظر این عدم تطابق بین شور و شعور است که بتواند از من و تو در لباس دین سوء استفاده کند.

_ ما خودمان خراب کردیم که بین جهل و جاهل را باز گذاشتیم. حقیقت اصلی محبت آل الله که به حق سرمایه اکمل است و این قدر این محبت اعلی است که خاصیتش در ملکوت پیغمبر سازی بود. این مفهوم عرضه شدنی است. عرضه محبت صدیقه طاهره تولید نبوت است و مقام رسالت در عالم ایجاد می کند.

_ حقیقت محبت اهل بیت، ماهیت و خروجی اش نبوت و طبقه رسالت انبیاء است. خداوند ضمانت داده که محبین فاطمه زهرا در روز قیامت در بهشت جمع اند.

_ اولین شرطی که محب باید برای خودش ایجاد کرده باشد معرفت به صاحب محبت است.کسی را که دوست داریم باید خوب بشناسیم. پس باید اهل بیت را خوب بشناسیم. محبتی که تؤام با معرفت نباشد وجود خارجی اش خلجان زا است.

_ کمیّت مهمی نیست کیفیت مهم است. یک بار به زیارت اباعبدالله برو ولی با معرفت برو. مقدمه مراتب حب افعالی حب عقیدتی است. شیعه خود را با مراد و مرید بازی نابود کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین