عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
آیت الله جوادی آملی در دیدارخدام حرم حضرت عبد العظیم حسنی(ع):
آیت الله جوادی به خدام گفت: از آنجا که قرآن وعترت ازهم جداناشدنی هستند خدمت به آستان امامزادگان خدمت به قرآن است امیدواریم با درک این حقیقت، خداوند توفیق خدمات بهتر و روزافزون را به شما اعطا فرماید.
عقیق:جمعی از خدام حرم حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرء با آیت الله جوادی آملی دیدارکردند.

 آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به شخصیت و مقام برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: وجود مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای کل ایران و به ویژه منطقه ری، رحمت و برکت بود چراکه حضور ایشان در این منطقه، این منطقه را غدیری کرد.

وی در ادامه بیان داشت: قرآن کریم ما را به رسیدن به دو مرحله دعوت کرده است در مرحله اول می فرماید ما به شما درجه می دهیم، اما در مرحله بالاتر، خود مومن تبدیل به درجه می شود؛ تفاوت این دو مرحله این است که در مرحله اول این مومن و صاحب درجه است که باید جایگاه و درجه خود را حفظ کند اما در مرحله بالاتر آن درجه و جایگاه آن مومن را حفظ خواهد کرد چرا که در مراحل بالای ایمان، ولایت و ایمان، گوهر وجود مومن می شود لذا آن گوهر خود، صاحب گوهر را حفظ خواهد کرد.

 آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید اذعان داشت: همان خدایی که قسم یاد کرد انسان را در رنج و سختی آفریده است، راه رسیدن به آرامش را نیز به انسان نشان داده است؛ اگر انسان بخواهد فراز و فرودهای زندگی را همراه با آرامش طی کند راهش این است که صاحب درجات بالای ایمان باشد تا آن ایمان، انسان را در گرفتاری ها حفظ کند، چنانکه در روز عاشورا و در بحبوحه مصائب، حضرت سید الشهدا هیچ اضطرابی نداشتند.

وی در فراز دیگری از سخنان خود و در توصیه به خادمین بقاع متبرکه امامزادگان گفت: خادمین به نیابت از ائمه اطهار(ع) قبور مطهر امامزادگان را زیارت کنند و یا ثواب زیارت خود را به درگاه ائمه اطهار تقدیم کنند، با این کار خادمین این آستان های مقدس، می توانند هر روز به ائمه هدیه اهدا کنند و برای خود نیز توشه معنویی ذخیره سازند.

وی ادامه داد: عبادت زیارت، نباید در خدام به عادت تبدیل شود، خدام باید همواره این شوق را در درون خود حفظ کنند تا به درجات بالای ایمان برسند؛ خدام مشکل دیگران را مشکل خود بدانند و برای مشکلات مردم مانند مشکل خود دعا کنند.

آیت الله جوادی آملی خدمت به حرم مطهر امامزادگان و سایر بقاع متبرکه را خدمت به قرآن توصیف کرد وگفت: از آنجا که قرآن و عترت از هم جدا ناشدنی هستند خدمت به آستان امامزادگان در حقیقت خدمت به قرآن کریم است که امیدواریم با درک این حقیقت عظیم، خداوند توفیق خدمات بهتر و روزافزون را به شما اعطا بفرماید.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین