عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
جشن با شكوه ميلاد با سعادت عقيله بني هاشم، حضرت زينبِ كبري در جوار مرقد پدر بزرگوارشان مولي الموحدين اميرالمومنين عليه السلام برگزار شد.
عقیق:، همزمان با شب ولادت با سعادت دخت گرامي حضرت علي ابن ابيطالب(ع)، با حضور جمع كثيري از خواهران دانش آموز اعزامي از استان هاي مازندران و گيلان، مراسم گراميداشت سالروز ولادت حضرت زينب كبري(س) در هتل الرقيم برگزار شد.
بنابر اين گزارش، در اين مراسم ضمن اجراي سرود و شعرخواني در مدح و شان آن حضرت، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف طي سخناني به تشريح فضائل و مناقب عابده آل علي عليه السلام حضرت زينب سلام الله عليها پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمين احساني حضرت زينب را پيام آور خون شهيدان حماسه ي قيام اباعبدالله الحسين، رسوا كننده زورمداران و تزويرگران ستم گستر، جلوه وقار، راز حيا، تبلور سربلندي و سرافرازي و اسوه استواري و عبادت و شكيبائي دانست و گفت: آن بانوي مكرم اسلام با استواري قلب با فصاحت زبان و با بلاغت بيان در كوفه و شام، يزيد و حكام فاسدش را خار و زبون كرد.
نماينده بعثه رهبري در نجف اشرف گفت: حضرت زينب سلام الله عليها با صبر و مقاومتش، مهم ترين رسالت تاريخي را در جهان و در حد كمالش به گوش جهانيان رساند و تا امروز كه پيرو آن حضرت، مادران و خواهران شهيد داده در كشورهاي اسلامي در مقابل زورگويان و مستكبران جهان ايستادگي كرده و مي كنند.
وي افزود: اين درس مقاومت تا ظهور قائم آل محمد صلي الله عليه و آله ادامه خواهد داشت و با مقاومت، ريشه ظلم و ستم از عالم برچيده خواهد شد و آن روز نزديك است.
گفتني است، در پايان دانش آموزان و زايران در كنار حرم اميرالمومنين عليه السلام براي فرج حجت حق مهدي آخرالزمان و پيروزي همه رزمندگان اسلام در مقابل استكبار جهاني، دست به دعا برداشتند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین