عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸
نماينده بعثهِ در عراق:
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني گفت: غفلت از پيام عاشورا موجب تسلط مستكبران در برخي ممالك اسلامي شده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در ديدار گروهي از اساتيد دانشگاه خوارزمي تهران اظهار داشت: علم و ايمان بايد توأم با يكديگر باشد و هر يك به تنهايي گاهي موجب انحراف خواهد بود.

وي ادامه داد: دانش بدون ايمان در بسياري از موارد وحشت‌زا و عليه بشريت به كار رفته است، مانند بسياري از سلاح‌هاي كشتار جمعي كه امروز از سوي مستكبران غربي مورد استفاده قرار مي گيرد، از سوي ديگر ايمان بدون علم و معرفت نيز باعث تحجر و واپس‌گرايي بوده است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌ روحاني در بخش ديگري از سخنان خود ميان زيارت كردن و زيارت‌نامه خواندن تفاوت قائل شد و گفت: زيارت بايد اتصال با امام برقرار شود و اين مهم حضور و ارتباط قلبي را مي طلبد و در اصطلاح آن را آداب باطني زيارت مي شناسند.

وي با تأكيد بر خواندن زيارت‌نامه‌هاي وارده و معتبر در عتبات عاليات افزود: بايد بين لفظ و دل هماهنگي و هم‌نوايي باشد و آنگاه كه زيارت‌نامه را مي خوانيم؛ دل نيز با امام اتصال پيدا كند، در اين صورت زيارت ائمه اطهار موجب تعالي خواهد بود.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با تأكيد بر نقش مهم اساتيد دانشگاه در فرهنگ‌سازي جامعه اظهار داشت: دانشگاهيان براي دريافت پيام‌ها و عبرت‌هاي عاشورا ظرفيت بالايي دارند و حضور آنان در عتبات عاليات موجب تحول در خود و جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌ روحاني برنامه فرهنگي براي فرهيختگان جامعه را يكي از رسالت‌هاي مهم بعثه مقام معظم رهبري برشمرد و خاطرنشان كرد: تلاش بر آن است كه برنامه‌هاي خاصي براي دانشگاهيان و تحصيل‌كرده‌هاي جامعه اجرايي شود.

وي در پايان با اشاره به لزوم بصيرت ديني در جامعه گفت: هر مشكلي كه در كشورهاي اسلامي رخ مي دهد، نشأت كرفته از بي‌بصيرتي مسلمانان است، اين در حاليست كه نهضت عاشورا بيشترين نقش را در بصيرت‌افزايي امت اسلامي داشته است، اما غفلت از پيام عاشورا موجب تسلط مستكبران در برخي ممالك اسلامي شده است.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین