عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
گزارش/
تحریف سیما و زندگی پیامبر اعظم(ص)، خشن نشان دادن اسلام و مسلمین در جهت نماد سازی برای تروریسم، ساخت فیلم و طراحی کاریکاتور از جمله اقدامات صهیونیسم و استکبار جهانی برای سنجش روحیه مسلمانان به شمار می‌رود.

عقیق: به مناسبت فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد آخرین فرستاده الهی حضرت محمد مصطفی(ص) گذر کوتاهی داریم بر کارنامه اهانت‌هایی که علیه پیامبر اعظم(ص) شده است.

- شاید بتوان کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی را اولین اثری دانست که با کمال وقاحت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اهانت کرد که البته با برخورد صریح حضرت امام مواجه شد.

- بعد از حادثه یازده سپتامبر، هر از گاهی به بهانه سالگرد این حادثه ساختگی توسط دولتمردان آمریکا و صهیونیزم جهانی، اهانت‌هایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) روا می‌شود.

تحریف، جعل و نپرداختن به واقعیات تاریخی، خشن نشان دادن اسلام و مسلمین در جهت نماد سازی برای تروریسم، تحریف سیما و زندگی پیامبر اکرم(ص) برای مردم و همچنین پروژه کاریکاتورهای دانمارکی، پروژه ساخت فیلم فتنه توسط کارگردان هلندی، آتش زدن قرآن توسط کشیش آمریکایی و آخرین اهانت و بی‌سابقه‌ترین آن ساخت فیلم موهن برائت از مسلمانان، همه و همه نشان از پروژه‌ای حساب شده برای مقابله با گسترش دین مبین اسلام دارد.

- روزنامه پرتیراژ دانمارکی «یولند پوستن» سی‌ام سپتامبر 2005 به بهانه و ادعای آزادی بیان، 12 تصویر اهانت آمیز از پیامبر اکرم(ص) را منتشر کرده بود که روزنامه «مگزینز نروژ» نیز این تصاویر را دهم ژانویه سال 2006 برای دومین بار چاپ کرد. چاپ این کاریکاتورها در روزنامه یولند پوستن و متعاقب آن روزنامه‌های چند کشور اروپایی دیگر، خشم مسلمانان جهان را در پی داشت.

- «خیرت ویلدرز» اسلام ستیز هلندی در سال 2008 با تولید فیلم «فتنه» در 15 دقیقه به قرآن و مسلمانان توهین کرد، این فیلم اسلام را دشمن آزادی و خشونت‌طلب و همچنین مسلمانان را تروریست و وحشی معرفی می‌کند.

ویلدرز در فیلم خود، قرآن را با کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر مقایسه کرده است و به ادعای خودش آن را منشأ الهام‌گیری برای حملات تروریستی و دیگر خشونت‌ها می‌داند که این فیلم واکنش‌های بسیاری را از طرف مسلمانان و حتی سیاست‌مداران غیرمسلمان در پی داشته‌ است.

نماینده پارلمان هلند که به نوشته رسانه‌های این کشور ارتباط نزدیکی با محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد، طی مقاله‌ای اظهار می‌کند: اسلام بسیار خطرناک است چراکه می‌توان با خواندن قرآن و توجه به شخصیت محمد (ص) به این مسئله پی برد.

- فیلم «مصاحبه با محمد» به کارگردانی احسان فرجامی از هلند، بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت که گفت‌وگویی نمادین میان فرجامی و پیامبر اکرم (ص) است.

مدت زمان این فیلم که حدوداً 10 دقیقه‌ است از مصاحبه در مورد دوران کودکی حضرت محمد(ص) و والدینش آغاز شده و به همسران متعدد ایشان ختم می‌شود. در این مصاحبه، گرچه احسان فرجامی با کمال وقاحت و پررویی حضرت محمد(ص) را در مورد برخی آیات به چالش می‏کشد، اما در واقع سعی می‏کند که نشان دهد که ایشان در حال تغییر و وفق دادن خود با شرایط «نوین» است.

- فیلم موهن برائت از مسلمین، جدیدترین تصویرسازی موهن غرب علیه پیامبر اکرم (ص) است که العیاذ بالله ایشان را فردی هوس‌ران، ضعیف‌النفس و ساده نشان می‌دهد.

از آنجا که نشان دادن چهر‌ه‌ای خشن از حضرت محمد(ص)، مهمترین سناریوی غرب و هالیوود علیه شخصیت پیامبر اکرم (ص) است این موضوع نیز به وضوح در فیلم موهن برائت از مسلمانان ساخته شده توسط سام باسیل یهودی دیده می‌شود که با واکنش‌های شدید و کم نظیر مسلمانان در سراسر جهان مواجه شد و رسانه‌ها و مردم، چندین ماه شاهد این اعتراضات گسترده بودند.

مقام معظم رهبری ضمن محکومیت این اهانت‌ها فرمودند:‌ پشت صحنه‌ این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین