عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
گزارشی از همایش بیدارگر بصیر
حجت‌الاسلام حامدرضا معاونیان با بیان اینکه مرحوم منذر به دفاع حکیمانه از حقیقت حفظ شعائر دینی پرداخته است و اولین برکات شعائر دینی این است که امنیت حسینی ایجاد می‌کند، گفت: شب گذشته یک کره‌ای روایتی جالب از مسلمان شدنش بیان کرد.
عقیق: همایش بیدارگر بصیر به مناسبت سومین سال درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی (منذر) با حضور حجت‌الاسلام حامدرضا معاونیان، موسی حقانی رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، محمدرضا کائینی تاریخ‌پژو و روزنامه‌نگار، محمدحسین رجبی استاد دانشگاه و محمدحسن رجبی استاد دانشگاه، حمیدرضا سنگری استاد دانشگاه و نویسنده برگزار شد.

حجت‌الاسلام معاونیان در این مراسم اظهار داشت: حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی دامنه مطالعاتش اندکی نبود خواند و خواند و خواند و بعد گفت.

وی افزود: آن مرحوم بعد از آنکه قلم به دست گرفت سطحی ننوشت و عمیق به مسائل گوناگون تاریخی پرداخت.

معاونیان گفت: یکی از روحیات ابوالحسنی روحیه حماسی  است، هر کس مورد بیداد تاریخی قرار گرفته بود آن بزرگوار بدون حب و بغض به دفاع از حق او پرداخته بود.

وی افزود: به طور مثال ابوالحسنی حماسه‌گرا دل به فردوسی حماسه‌پرداز سپرد خواند و خواند تا حقیقت این شاعر شیعی را در تاریخ نشان دهد و فردوسی به جرم اعتقاد شیعی از جور سلطان ظالم وقت فرار کرد و ابوالحسنی توانست حقیقت این شاعر حماسه‌گرای ایرانی را آشکار کند.

وی با اشاره به عنوان همایش با نام شعائر حسینی، مبانی نظری و برکات علمی گفت:‌ سیاه‌پوشی در عزای ائمه امروزه مانند دیروز مورد جفا قرار گرفته است چون برخی سیاه‌پوشی را ناشی از شور صرف می‌دانند اما شعور حکم می‌کند که برمظلوم تاریخ شور بورزید.

معاونیان با اشاره به دهه 40 تا 50 هجری شمسی که برخی از مؤمنین به شعائر حسینی انتقاد داشتند، افزود: نهیبی می‌بایست بر منتقدان بشورد چون نتیجه منتقدان شعائر حسینی را بررسی کنید در گروهک‌هایی مانند فرقان متبلور می‌شود.

وی با طرح این پرسش‌ها که شعائر حسینی در کجای ثلقین قرار می‌گیرد، آیا محبت اهل بیت در عبودیت موضوعیت پیدا می‌کند. ادامه داد: متأسفانه برخی از فرهیختگان معتقدند محبت اهل بیت خود به خود ارزش ندارد و این محبت مقدمه و پل است.

وی گفت: مطابق مفاهیم قرآنی در روز قیامت اعمال جوراح مورد سؤال قرار می‌گیرد و حسد ورزیدن و عجب ناشی از عجب ورزیدن قلب است اگر دل پاک است رفتار شایسته از انسان سر می‌زند و کسانی که محبت به اهل بیت را مقدمه می‌دانستند از این نکته غافل شدند  عبادت جوارحی است.

معاونیان گفت: مرحوم منذر به دفاع حکیمانه از این حقیقت پرداخته است که اولین برکات شعائر دینی این است که امنیت حسینی ایجاد می‌کند.

وی سپس به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: شب گذشته گروهی از دوستان تازه مسلمان از کشورهای الجزایر، عربستان و کره جنوبی به ایران آمدند و من ملاقاتی با آنان داشتم. 2 جوان از آن گروه کره‌ای بودند یه جوان کره‌ای که 22 سال داشت به من گفت من نخست مسیحی بودم اما تثلیث مسیحی نتوانست مرا متقاعد کند به همین دلیل یکی از مساجد وهابی‌ها رفتم و اسلام را پذیرفتم اما وهابیت استدلالی نداشت که قانع‌ام کند به همین دلیل شیعه شدم. چون مذهب تشیع پراستدلال‌ترین مذهب است.

معاونیان در پین خاطرنشان کرد: کره‌ای دیگری نیز به من گفت یک سال تحقیق درباره مذهب شیعه پرداختم وقتی به مرقد امام رضا (ع) رسیدم ایمان آوردم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین