عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
عضو مجمع طلاب حوزه علمیه قم:
عضو مجمع طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که ترویج فضایل حضرت زهرا(س) وهابیت را به وحشت انداخته است، گفت: اسلامی را که حضرت فاطمه(س) به آن دعوت می کنند اسلامی ولایی است که در رأس آن، امام با طاغوت و گمراهی مبارزه می‌کند.
عقیق: حجت الاسلام رحیم محمدی عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شبهه پراکنی های اخیر شبکه های وهابی درباره شخصیت والای حضرت زهرا(س) گفت: متأسفانه شبکه های وهابی و بینش وهابیت افزون بر حضرت زهرا(س)، رسول اکرم(ص) را نیز فردی عادی می دانند.
وی افزود: خدایی که وهابیت ساخته با خدایی که صفاتش در قرآن بیان شده است بسیار تفاوت دارد، خدایی که به وسیله وهابیت به وجود آمده دارای صفات جسمی و محدود کننده است، در حالی که خداوند چنین صفاتی ندارد؛ ابن تیمیه به عنوان تغذیه کننده فکری وهابیت به جسم بودن خداوند قائل است.
عضو مجمع طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به احادیث شیعه و سنی در شأن حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در منابع شیعه و سنی بیان شده است که رسول اکرم(ص) بارها شخصیت و جایگاه دخترشان را به مردم معرفی کردند، از همین رو مقام ملکوتی حضرت زهرا(س) که شیعه به آن اذعان دارد غلو نیست.
وی به انگیزه های شبهه پراکنی وهابیت اشاره کرد و ادامه داد: وهابیت در نظر دارد با تقدس زدایی و تبلیغ توحید دروغین خود، مردم را از معارف حقیقی الهی که از سوی ائمه طاهرین(ع) بیان شده و سبب رشد و تعالی انسان ها می شود دور کند؛ وهابیت با این شبهه پراکنی ها درصدد نابود کردن وحدت مسلمانان است؛ وهابی ها می خواهند جامعه را به سمتی ببرند که نور و هدایت ندارد.
حجت الاسلام محمدی با بیان این که ترویج فضایل حضرت زهرا(س) وهابیت را به وحشت انداخته است، ابراز داشت: اسلامی را که حضرت فاطمه(س) به آن دعوت می کنند اسلامی ولایی است، به همین دلیل است که وهابیت هراس و وحشت دارد، وهابیون می دانند که اسلام ولایی که در رأس آن امام وجود دارد با طاغوت و گمراهی مبارزه می کند.
وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ فاطمی در کشور عنوان کرد: تهیه بروشورهای خلاصه از سخنان گوناگون اعتقادی، اخلاقی و سیاسی حضرت زهرا(س)، ارسال نکات آموزنده از سیره و زندگی ایشان و تهیه برنامه های گوناگون برای رده های سنی مختلف در صدا و سیما می تواند در ترویج این فرهنگ الهی مؤثر باشد.

منبع:رسا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین