عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد؛
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اگر جمهوری اسلامی را با نظام‌های دنیا مقایسه کنیم خواهیم فهمید در میان نظام‌های مختلف برجسته هستیم و امام زمان‌(عج) نگاه ویژه‌ای به این نظام دارند.
عقیق:حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از افسران نیروی انتظامی با تاکید بر این‌که خداوند رفتارهای بشر را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: بشر در زندگی خود به شیوه‌ای رفتار می‌کند که به اهداف خلقت توجه ندارد.

وی با اشاره به این‌که انسان فکر می‌کند این دنیا جایی است که می‌تواند هر کاری که دوست داشت در آن انجام دهد، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم نسبت به جواب رفتارهای مختلف انسان در روز قیامت هشدار داده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی افراد نسبت به جهان آخرت اعتقاد کامل ندارند چرا که اگر اعتقاد کامل داشتند بسیاری از گناهان را انجام نمی‌داند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: حضرت جبرئیل امین هم روزی این دنیا را ترک خواهد کرد و از این مسأله می‌شود فهمید انسان‌های عادی بدون استثنا باید منتظر ترک این دنیا باشند.

وی با تأکید بر این‌که موعظه یکی از موضوع‌هایی است که باید به صورت مستمر وجود داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب هم مراسم‌های مذهبی و منبرهای علمی را همانند مراجع تقلید برگزار می‌کنند تا نشان دهند که هر فردی نیازمند موعظه است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که هر انسانی تجربه مرگ را درک می‌کند، ابراز داشت: آزمون الهی به موارد خاصی محدود نمی‌شود بلکه با توجه به ظرفیت افراد خداوند به شیوه‌های خاصی آن‌ها را مورد آزمون قرار می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که افرادی که در آزمون الهی پیروز شوند به جایگاه والایی دست پیدا می‌کنند، گفت: افرادی که در وقت حیات خود اموالی را در راه خدا وقف کرند و الان در قید حیات نیستند اکنون در حساب‌های اخروی خود سپرده دارند‌ و این سپرده روز به روز در حال گسترش است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه هر فرد را پاسخگوی اعمال خود دانست و اظهار داشت: باید جایگاه معنوی خود را بسنجیم؛ اگر جایگاه خوبی داشتیم نماز شکر بخوانیم اما اگر نتیجه مطلوبی به دست نیاورده بودیم باید نسبت به اعمال خود استغفار کرده و به دنبال اصلاح آن باشیم.

وی با بیان این‌که ایرادهایی در نظام اسلامی وجود دارد، گفت: اگر جمهوری اسلامی را با نظام‌های دنیا مقایسه کنیم خواهیم فهمید در میان نظام‌های مختلف برجسته هستیم و امام زمان‌(عج) نگاه ویژه‌ای به این نظام دارند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در پایان به نقش رهبر معظم انقلاب در جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: باید قدردان این جایگاه باشیم تا بتوانیم جامعه اسلامی را به سمت تعالی و پویایی هدایت کنیم.


منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین