عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه طلاب برای ورود به دنیای طلبگی باید تقوا داشته باشند گفت: تقوا سبب سعادت و عاقبت به خیری انسان‌ها می‌شود.
عقیق: آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت با اشاره به اینکه انسان‌ها باید دارای کمال باشند گفت: فردی که کمال ندارد نمی‌تواند دیگران را به کمال برساند.

وی افزود: دانش‌آموزان و طلاب باید به دروسی که می‌خوانند عمل کنند زیرا که مهم‌ترین مسئله در عصر کنونی مسئله علم است از همین رو نباید برای علم بدل بیاوریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مقام علم بسیار والا است گفت: پس از نبوت، ولایت، امامت مقام علم بالاترین مقام‌ها در نزد خداوند محسوب می‌شود به گونه‌ای که آخرین طبقه امامت را برای علما و بزرگان دینی خداوند در نظر گرفته است و همین امر سبب نزدیکی علما و بزرگان دینی به خداوند می‌شود.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی تصریح کرد: اگر علما و بزرگانی دینی از خداوند خواسته‌ای داشته باشند خداوند به خواسته آنها پاسخ مثبت می‌دهد.

وی با اشاره به حضور با شکوه مردم در 22 بهمن گفت: حضور با شکوه مردم در حماسه 22 بهمن نشان دهنده مقام والایی امامت در جامعه است، زیرا که مردم به سخنان امامی که سخنانش با عملش یکی است گوش فرا می‌دهند و از او پیروی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی بودن علم و عمل انسان‌ها سبب تسلط‌ آنها بر همه موجودات می‌شود از همین رو باید مردم تلاش کنند تا علم و عمل آنها یکی باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه برخی مسائل و حوزه‌ها جایگزین علم شده است گفت: متاسفانه مردم با شب بیداری‌ها، تماشایی بی‌وقفه تلویزیون از مطالعه کردن و علم فاصله گرفته‌اند، باید جوانان عمر و جوانی خود را صرف مطالعه و کسب علم کنند و در مسیر کسب علم حرکت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر متاسفانه افکار شیطانی مانند توجه به امور دنیوی به جای توجه به آخرت و کسب علم در میان جوانان رواج پیدا کرده است در حالی که اگر در مسیر کسب علم فعالیت کنند خداوند روزی آنها را خواهد داد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان‌ها باید نگران بی‌سوادی خود باشند نه نگرانی مشکلات مالی گفت: خداوند در زمان آفرینش،  روزی آنها را تعیین کرده است پس انسان‌ها مناسبت است که به سراغ کسب علم بروند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید کرد: یکی از نیازهای ورود به دنیای طلبگی داشتن تقوا است زیرا که تقوا سبب خوشبختی و سعادت انسان‌ها و عاقبت به خیری انسان‌ها می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین