عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
با حضور پرشور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد؛
با حضور پرشورعاشقان اهل بیت عصمت وطهارت(ع) در بارگاه ملكوتي حضرت ثامن الحجج(ع)، مراسم وداع و بدرقه با صندوقهاي ضريح امامين جوادين(ع) برگزار شد.
عقیق: در اين مراسم که در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين رفيعي به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با اشاره به اينكه هنرمندان متعهد در اعصار مختلف، هنر خود را در خدمت دين قرار داده‌اند، بيان داشت: هنري ماندگار و فاخر است كه بتواند انسانيت، شرافت و اخلاق را اشاعه دهد و اين صندوقهاي زيبا نيز نمونه اي ديگر از عشق و ارادت ايرانيان به اهل بيت(ع) هستند.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: همراه با اين صندوقها كه به روي مرقد منور دو امام معصوم(ع) قرار خواهند گرفت، دلهاي ميليونها شيعه و علاقه مند به ساحت مقدس اهل بيت(ع) روانه كاظمين شده است.
در ادامه این مراسم، ذاكر اهل بيت(ع) سيد جعفر ماهرخسار به مرثيه سرايي پرداخت و دعاي پرفيض كميل نيز توسط مهدي سلحشور قرائت شد.
شایان ذکر است؛ ساخت صندوق‌های حرم مطهر امامین جوادین (علیهما السلام) به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات طی قراردادی با خاتم‌کاران شیراز از نهم آذر ماه سال ۱۳۹۰ هم‌زمان با سال‌روز میلاد حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) آغاز و در آذر ماه امسال به پایان رسیده است.
ابعاد این صندوق‌ها، ‌۳ متر و ۵۰ سانتی‌متر در یک متر و ۷۰ سانتی‌متر و هم‌چنین یک متر و هفتاد در ۶۳ سانتی‌متر است که از ۵ قطعه تشکیل شده و دارای ‌یک قسمت فوقانی، دو قسمت بدنه و دو قسمت پایین و بالا سر و جنس آن‌ها از ساج با ماندگاری بالاست که در ساخت آن‌ها از 38 میلیون قطعه سیم، چوب و استخوان استفاده شده و 45 متر خاتم کاری روی آن اجرا شده است.
صندوق‌های یاد شده هم‌زمان با سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی رونمایی شد و پس از اینکه 2 ماه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت صبح جمعه يكم اسفندماه به کاظمین ارسال شد.



منبع:قدس
211008




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین